Új buszok beszerzését ígéri a BKV a közeljövőben, addig is használtakkal frissítik a járműparkot. A flottára ráfér a fiatalítás, és az elektromos meghajtású buszok számát se ártana növelni, már csak az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében is.
Új buszok beszerzését ígéri a BKV a közeljövőben, addig is használtakkal frissítik a járműparkot. A flottára ráfér a fiatalítás, és az elektromos meghajtású buszok számát se ártana növelni, már csak az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében is.
Nagyságrendileg évi hárommilliárd forintja van saját forrásból a Budapesti Közlekedési Zrt.-nek (BKV) autóbuszok beszerzésére
– közölte a társaság a Világgazdaság megkeresésére. Ebből az összegből a piaci ismeretek alapján mintegy negyven darab új szóló és csuklós jármű vásárolható.
A BKV folyamatosan tervezi újabb járművek rendszerbe állítását, a legfrissebb szerzemények például ősztől jelennek meg a főváros utcáin. A Van Hool típusú gyártmányok Svájcból érkeznek, az összesen 12 darab, egyenként 14 éves csuklós busz leszállítása jövő év elejéig történik meg. Ez a beszerzés viszont nem feltétlenül jó hír a közlekedési vállalat buszflottájának szempontjából. A 998 darabos buszpark átlagéletkora 13,4 év, vagyis a Van Hoolok nem jelentenek érdemi előrelépést a fiatalítás terén. A legidősebb aktív autóbusz egy több mint 32 éves Ikarus 280-as, a legfiatalabb pedig egy alig három hónapos Modulo M168d.
A BKV jelezte, hogy előkészítés alatt vannak új szóló, valamint új csuklós autóbuszok beszerzésére indítandó eljárások, és a midi és a mini kategóriájú járműpark megújításával is számolnak a közeljövőben.
Addig is a vállalat igyekszik modernizálni, most éppen a Volvo csuklós autóbuszok életciklus-növelő javítási programja zajlik. Ennek keretében 2017-ben több mint 30 darab járművet korszerűsítettek, idén júliusig pedig további kilenc készült el. A BKV kiemelte, hogy a használtan beszerzett buszokon még a forgalomba állítás előtt elvégzik a szükséges felújításokat.
Szintén jó hír a budapesti utazóközönségnek, hogy a társaság közel ezer buszának 78 százaléka (egészen pontosan 780 darab) klimatizált, tehát tíz buszból durván nyolc rendelkezik hűtési rendszerrel. Ennél is jobb az arány az akadálymentesített járatokat vizsgálva: 824 busz – a teljes flotta mintegy 83 százaléka – rámpával is fel van szerelve. Az elektromos járművek terén viszont elkél az erősítés, ilyen meghajtású buszból mindössze 19 áll a BKV rendelkezésére.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható