Közép-Európából Közép-Ázsiába vezető tizenhat új útvonallal bővíti hálózatát az osztrák ÖBB-hez tartozó Rail Cargo Group (RCG). A helyi partnerekkel együttműködve tervezett vasúti árufuvarozó szolgáltatás a magyar ipar termékeinek gyorsabb célba juttatását is segítheti, amit meg is könnyít, hogy az RCG egyik erős lába éppen Magyarországon működik.

ÖBB/Chris Zenz
Távoli kereskedelmi központokba indulnak a vonatok.
Fotó: ÖBB / Chris Zenz

A közép-ázsiai kivitel növelése éppen jól jönne a hazai ipar – továbbá az áruszállítók – számára, amikor a termékek iránti hazai kereslet esik.  

Az új vonalak a csoport TransNET nevű hálózatát erősítik a 20 és 40 lábos konténerek továbbítására specializálódott intermodális áruforgalomban, a közlemény szerint hatékony és gördülékeny közlekedési megoldásokkal a teljes útvonalon. 

A Middle Corridor folyosó távoli végpontjait, Közép-Ázsia kereskedelmi központjait körülbelül harmincnapos tranzitidővel érhetik el.

A rendszeres menetrend szerinti vonatok vonzó alternatívát kínálnak a tengeri áruszállítással szemben. A Middle Corridor indítási tervéről tavaly ősszel már beszámolt a Világgazdaság: mindenekelőtt az Ukrajnában kirobbant háború és az Ukrajnát észak felől elkerülő vasúti útvonal zsúfoltsága tette szükségessé új, keletre tartó szállítási módok megszervezését.

A geopolitikai korlátozások megkerülése

E szállítási megoldások fő előnye, hogy biztonságosan és megbízhatóan haladnak át nem szankcionált országokon, így az ügyfelek szállítási biztosítást is köthetnek. 

Megkerülik a be- és kirakodó terminálok túlterhelt kikötőit, valamint a tengeri és hátországi terminálokat is.

Ez kevesebb szűk keresztmetszethez és az import- és exportszállítmányok hatékonyabb kezeléséhez vezet. Az RCG – mint írja – képes kezelni a teljes logisztikai értékláncot, beleértve a további szállítmányozási szolgáltatásokat is. Az ügyfelek naponta értesülnek a szállítás aktuális állapotáról.

Több lehetőség három útvonalon

  • Isztambulon (Törökország) keresztül közlekedik Tbiliszi (Grúzia), Jereván (Örményország), Baku (Azerbajdzsán), Asztana és Almati (Kazahsztán), Asgabat (Türkmenisztán) és Taskent (Üzbegisztán) felé.
  • Konstancán (Románia) keresztül az útvonal Tbiliszi (Grúzia), Baku (Azerbajdzsán), Asztana és Almati (Kazahsztán), Asgabat (Türkmenisztán) és Taskent (Üzbegisztán) felé halad.
  • Ezenkívül az északi folyosón keresztül Asztanába (Kazahsztán), Taskentbe (Üzbegisztán) és Ulán Batorba (Mongólia) szállítanak.