Az MVM Mobiliti az e-Mobi töltőkre érvényes egységes árazással, valamint egy kedvezményes lakossági díjcsomaggal reagál az ügyfelei körében végzett felmérésben kapott válaszokra.

Hand,Inserting,Ev,Charging,Plug,To,Electric,Vehicle,In,Focus
Árat csökkentett az MVM Mobiliti. Fotó: Shutterstock

Március 13-tól a társaság egyen- és váltakozó áramú (DC, AC) töltőin egységesen bruttó 225 forintba kerül a 22 kilowattos berendezésen a töltés. Ez az AC esetében nem jelent változást, a DC esetében viszont csökkenést takar, mert a pillanatnyi ár még 240 forint. A nagy DC-töltőkön is 225 forintba kerül a villamos energia, ezeken a kiinduló ár 260 forint – ismertette a társaság tájékoztatóján Orgovány Ferenc ügyvezető.

Harmincnapos csomagot vezet be a cég

Ezenfelül a lakossági felhasználók számára megjelenik a Helló Tavasz díjcsomag. Ez 30 napra 2990 forintba kerül. A csomag tulajdonosa a Mobiliti minden töltőjén (például az Auchan, a SPAR, a Mcdonald’s és a Decathlon parkolóiban) bruttó 26 forintos kedvezménnyel vásárolhat áramot. (A kedvezmény nem érinti az 5 forintos percdíjat.) Az e-Mobi DC-töltőire vonatkozó díjcsökkentésnek köszönhetően az e-Mobi minden töltőjén 199 forinttal válik olcsóbbá a töltés. (Ez több mint 330 töltő jelent.)
A díjcsomag legfeljebb 1000 kilowattóra kedvezményes töltést tesz lehetővé, egy átlagos villanyautós havonta nagyjából ennyi áramot használ.

Az ország bármely pontjára elindulhatnak már az e-autósok

A hivatkozott, a múlt év végén elvégzett felmérésre a társaság mintegy 90 ezer ügyfeléből körülbelül háromezer válaszolt, döntően férfiak. Az igazgató várakozása szerint „aratásra” meglesz a 100 ezer ügyfél.
A válaszadók harmada volt fővárosi, míg korábban magasabb volt a budapesti e-autósok aránya. A cég erősségének a töltőhálózatát tartják. A válaszadók nagyjából 70 százaléka közlekedik saját autóval, a többiek cégessel. Már 85 százalékuk használ tisztán elektromos járművet, vagyis a plug-in hibridek visszaszorulóban vannak.

Nőtt az autók használatának hatótávja is: míg ez két éve csak napi 30–50 kilométer volt, ma már 50–100 kilométer. 

Aki ritkábban, de hosszabb távra ül e-autóba, az a két évvel korábbi 100-200 kilométeres táv helyett már 200-400 kilométeresnek is nekivág, vagyis lényegében elmegy Magyarországon szinte bárhova.

Emögött nemcsak az áll, hogy nőtt az autók hatótávolsága, hanem az is, hogy bővült a hálózat, az autósok bátrabban elindulnak.
A válaszadók szerint inkább sok helyen legyen kevés töltő, mint egy-egy töltőbokorban több. A lefedettséggel még nem elégedettek, könnyen csak a 34 százalékuk talál töltőt, nehezen pedig a 7 százalékuk.

A fiatal autós nem vár

Jellemzően 10 percet hajlandók várni az autósok a töltésre. Ezen belül a fiatalok hamarabb, akár rögtön odébbállnak, az idősebbek türelmesebbek. A fizetős töltőt választók több mint 70 százaléka a Mobilitit részesíti előnyben. Ezt azzal magyarázták, hogy a berendezés útba esik, közel van a lakhelyükhöz vagy a cégükhöz, vagy a cégük flottájának megállapodása van a Mobilitivel.

Útvonalat is tervez az alkalmazás

Kritika érte a telefonos ügyfélszolgálatot, a mobilos applikációval pedig alapvetően elégedettek. Főleg a töltés indítására és a töltésre vonatkozó információ megszerzésére használják az alkalmazást, amelyet a fiatalok egyszerűnek, az idősebbek néha bonyolultabbnak látnak. Az app képességei bővülnek: lehet például autópálya-matricát is venni vele, vagy Európa egészében megtervezni az útvonalat a töltők helyének figyelembevételével. Hamarosan a parkolásban is segít az app, tekintettel arra, hogy várhatóan csökkennek vagy megszűnnek az e-autósok által élvezett kedvezmények.