BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megjavították a kínaiak által épített Pocitelj-hidat – ennek a magyar nyaralók is örülhetnek

Már tavaly át kellett volna adni a forgalomnak a boszniai Pocitelj-hidat, ám a kínaiak által épített szerkezeten repedéseket találtak. Most azt közölte a beruházó bosnyák vállalat, hogy a kivitelező kijavította a hibákat, így hamarosan átadhatják a forgalomnak, amivel tovább bővülhet az ország autópálya-hálózata.

Megjavították a boszniai Pocitelj-hidat, de azt még nem tudni, hogy a forgalom előtt pontosan mikor nyitják meg a Sarajevo Times szerint. Ahogy mi is beszámoltunk róla, tavaly augusztusban derült ki, hogy repedéseket találtak a Neretva folyó fölött átívelő, az európai VC-korridor részeként épülő, egyébként gyönyörű látványt nyújtó híd szerkezetén, és emiatt el kellett halasztani a tavaly őszre tervezett átadást.

BOSNIA AND HERZEGOVINA - A HIGHWAY BRIDGE IS BUILT BEHIND THE CITADEL OF POCITELJ
Fotó: Hans Lucas via AFP

A Bosznia-hercegovinai Föderáció Autópályái Közvállalat (FBiH) azt közölte, hogy a VC folyosó leghosszabb hídját a nyári szezon elejére meg kell nyitni. 

A hiányosságok megszüntetésére irányuló munkálatok után a hidat a tervezett állapotba állítottuk vissza, vagyis a főprojektben előirányzottakkal megegyező teherbíró képességgel, használhatósággal és tartóssággal rendelkezik

– tette hozzá a társaság. Ennek megfelelően a tervek szerint a nyári szezon elejére megnyitják a forgalom előtt a Pocitelj–Zvirovici szakaszt, amely magában foglalja a már említett Pocitelj-hidat, illetve 11 kilométer hosszúságú autópályát.

A magyar M6-os is a közlekedési folyosó része

A beruházás már idén nagyban megkönnyíti azoknak az autósoknak életét, akik a dalmát tengerpartra vagy Montenegróban tervezik a nyaralásukat, ugyanis a Mostartól mintegy 20 kilométerre délre épülő szakasz része annak az V. páneurópai folyosónak (VC-korridornak), amely a magyarországi M6-os autópályával és a horvátországi A10-es, A5-ös, illetve a bosnyák A1-es sztrádával együtt biztosít kapcsolatot Budapest és a horvát kikötő, Ploce között. 

A teljes magyarországi szakaszból már csak 20 kilométer hiányzik, amelyet a tervek szerint 2024 májusában adnak át a forgalomnak. Így ha a horvátok jövőre befejezik a rájuk eső 5 kilométeres hiányzó szakaszt, akkor 2025-re 300 kilométer egybefüggő gyorsforgalmi kapcsolat jön létre Budapest és a bosnyák határ között.

Folytatódnak a munkák Boszniában

Bár a bosnyákok le vannak maradva, mivel a rájuk eső 350 kilométerből eddig csak 93-at adtak át, ez a nyáron az említett szakaszokkal tovább bővülhet. Sőt, a helyi autópályakezelő-vállalat azt ígéri, hogy az idei év végére további szakaszokon is megkezdődnek az építési munkálatok:

  • a Mostar dél – Kvanj-alagút,
  • a Kvanj-alagút – Buna-szakaszokon,
  • a Mostar észak – Mostar déli szakaszán, valamint 
  • a teljes folyosó legbonyolultabb építményén, a Prenj-alagúton.

A Pocitelj-híd építése a 20 kilométeres szakasszal együtt 111 millió euróba került, a kivitelezést egy kínai konzorciumra bízták.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.