BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tanult saját hibáiból a svéd H&M

Kezd kimászni a gödörből a Hennes & Mauritz (H&M): a svéd divatruházati óriás az augusztussal zárult negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 9 százalékkal, 55,8 milliárd koronára (5,4 milliárd

euróra) növelte bevételét, ami az év eleji 1,5 százalékos visszaeséshez és a tavaszi alig 1,1 százalékos bővüléshez viszonyítva nagy előrelépés. A forgalmi adatot egy hete előzetesen már közölték, akkor 15,7 százalékot ugrott a H&M árfolyama. Ezúttal 9 százalékos pozitív piaci reakciót láthattunk, amelyet egyrészt a most közölt, a FactSet elemzői konszenzusánál százmillióval kisebb, 3,1 milliárd koronás profitról, a cég működési zavarainak elhárításáról és friss terveiről szóló bejelentések váltottak ki. Az adózott profit csökkenésének üteme is lassult, az évnyitó negyedév még 45, a második már 22, a most zárult pedig 19 százalékos visszaesést hozott.

A negyedévben 400 millió koronát fordítottak az Egyesült Államokban, Belgiumban, Franciaországban és Olaszországban a tavasszal csődöt mondó új logisztikai rendszerük hibáinak kijavítására. Ez Karl-Johan Persson szerint sikerült is, bár ezekben az országokban még mindig 8 százalékos forgalomcsökkenést mértek, míg a többi piacon hasonló arányú volt a bővülés.

A H&M vezérigazgatója szerint az online árusítás felfuttatása is sikerült, 32 százalékos volt a gyarapodás éves összevetésben. A felhalmozott hatalmas készleteiket is menedzselhető szintre tudták hozni, ezen segítettek a sorozatos kiárusítások. A cég az idén 380 üzletet nyit, főleg a feltörekvő piacokon – Ukrajnában, Uruguayban –, míg 140-et bezár főként a fejlett, az online vásárlásra már rákapott országokban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.