Kezd kimászni a gödörből a Hennes & Mauritz (H&M): a svéd divatruházati óriás az augusztussal zárult negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 9 százalékkal, 55,8 milliárd koronára (5,4 milliárd
euróra) növelte bevételét, ami az év eleji 1,5 százalékos visszaeséshez és a tavaszi alig 1,1 százalékos bővüléshez viszonyítva nagy előrelépés. A forgalmi adatot egy hete előzetesen már közölték, akkor 15,7 százalékot ugrott a H&M árfolyama. Ezúttal 9 százalékos pozitív piaci reakciót láthattunk, amelyet egyrészt a most közölt, a FactSet elemzői konszenzusánál százmillióval kisebb, 3,1 milliárd koronás profitról, a cég működési zavarainak elhárításáról és friss terveiről szóló bejelentések váltottak ki. Az adózott profit csökkenésének üteme is lassult, az évnyitó negyedév még 45, a második már 22, a most zárult pedig 19 százalékos visszaesést hozott.
A negyedévben 400 millió koronát fordítottak az Egyesült Államokban, Belgiumban, Franciaországban és Olaszországban a tavasszal csődöt mondó új logisztikai rendszerük hibáinak kijavítására. Ez Karl-Johan Persson szerint sikerült is, bár ezekben az országokban még mindig 8 százalékos forgalomcsökkenést mértek, míg a többi piacon hasonló arányú volt a bővülés.
A H&M vezérigazgatója szerint az online árusítás felfuttatása is sikerült, 32 százalékos volt a gyarapodás éves összevetésben. A felhalmozott hatalmas készleteiket is menedzselhető szintre tudták hozni, ezen segítettek a sorozatos kiárusítások. A cég az idén 380 üzletet nyit, főleg a feltörekvő piacokon – Ukrajnában, Uruguayban –, míg 140-et bezár főként a fejlett, az online vásárlásra már rákapott országokban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.