Gigantikus fejlesztések előtt áll a Deutsche Bahn (DB), a berlini kormány a következő tíz évben összesen 50 milliárd eurót fordít az ország vasúti infrastruktúrájának fejlesztésére, hogy felgyorsítsa a vonatközlekedést és kiküszöbölje a pályahibákra visszavezethető, egyre gyakoribb késéseket. Németországban tavaly a vonatok 93,5 százaléka pontosan érkezett, de a 2017-es 94,1 százalék után ez arrafelé már komoly és cselekvésre sarkalló visszaesésnek számít. A nemzetközi járatok 74,9 százalékos pontossága viszont valóban tűrhetetlen Richard Lutz vezérigazgató szerint, még ha a késések zömét nem is német földön szedik össze.
Az állami kézben lévő DB-nek éves átlagban 1,2 milliárd eurós veszteséget okoz az infrastruktúra fenntartása, a Bild napilap szerint a pénzügyminisztérium e célra az idei 3,5 milliárd euró helyett jövő évtől már 4,6 milliárdot, 2025 után pedig 5,6 milliárdot utal át az egyre nagyobb tartozást felhalmozó vasúttársaságnak. A vállalatcsoport adóssága 19,6 milliárd euróra rúg, ez 2023-ig további ötmilliárddal emelkedhet. Adózott nyeresége tavaly 29 százalékkal, 542 millió euróra esett, forgalma viszont 3,1 százalékkal, 44 milliárd euróra gyarapodott. A DB világszerte 318,5 ezer főt foglalkoztat főállásban, közülük 196,3 ezret Németországban, ahol csak tavaly 24 ezer embert vettek fel, döntően részmunkaidőre – derült ki tegnap publikált éves jelentésükből. Tavaly 2,6 milliárdan utaztak a DB szerelvényein, 17 millióval többen az előző évinél. A szupergyors távolsági vonalaikon 4 százalékkal több, 148 millió utast szállítottak, ami új rekord.
A DB adósságának csökkentése érdekében megválik a 2010-ben megvett brit Arrivától: vagy a tőzsdére viszi az 53 ezer fős vasúttársaságot, vagy nagybefektetőknek adja el közvetlenül. A tranzakcióból mintegy 3,5-4 milliárd eurót remélhetnek. Az Arrivával valaki jól járhat, a cég tavaly 5,44 milliárd eurós bevétel mellett 569 millió euró EBITDA-t ért el, ez 44 százalékkal több az előző évinél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.