BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felével nőtt a viselhető okoseszközök piaca

Az első negyedévben 49,6 millió viselhető okoseszközt adtak el világszerte, ez 55,2 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest – derül ki az IDC elemzéséből. A kutatócég adatai szerint továbbra is a csuklón viselhető készülékek – okosórák és -karkötők – uralják a piacot, részesedésük a teljes forgalomból 63 százalékos, ugyanakkor a leggyorsabban az okos fülhallgatók iránti kereslet nő. Ezekből idén január és március között majdnem két és félszer annyit adtak el a gyártók, mint 2018 hasonló időszakában.

„A hagyományos fülhallgató-csatlakozók kihagyása egyre több készülékből, valamint az intelligens asszisztensek egyre gyakoribb alkalmazása mind az otthonokban, mind azokon kívül, kedvező feltételeket teremt a fülön viselhető okoseszközök elterjedéséhez. A csuklón hordható készülékek kapcsán pedig egyértelműen az egészséget és a mozgást támogató megoldások térhódítása a meghatározó trend” – mondta el Ramon T. Llamas, az IDC viselhető eszközök kutatásáért felelős igazgatója.

A gyártók rangsorát az eladott készülékek alapján továbbra is az Apple vezeti, a cég majdnem a felével tudta növelni az értékesítéseit. Ugyanakkor figyelmeztető jel lehet számára, hogy piaci részesedése, ha kismértékben is, de csökkent, igaz, még mindig csaknem 26 százalékos. A Xiaomi a Mi Band töretlen népszerűségének köszönhetően tartja második pozícióját, ráadásul meggyőző, 68 százalékos fejlődést tudott felmutatni az eladásokban. A szektor meghatározó gyártói közül a harmadik helyre ugró Huawei érte el a legnagyobb növekedést 10 százalékos piaci részesedéssel, az eladott ötmillió viselhető okoseszköz majdnem a négyszerese az egy évvel korábbinak. A kínai cég mögött a negyedik pozícióban a Samsung található, amely szintén jó időszakot zárt az első negyedévben, két és félszeresére nőtt a forgalma.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.