A C8 Stingray az utolsó mohikán
Az utóbbi években megsokszorozódott az egzotikus, farközépmotoros sportkocsik száma, így szinte természetes, hogy az új Corvette is ezen a vadászterületen kíván konkurenciát állítani. A lényeg, hogy a siker érdekében orrközépről farközépmotoros felépítésre váltott. Amíg az előző generációknál mér érezhető volt, hogy a formatervezők kezdenek kifogyni az ötletekből, az új arányok és az oldalsó szellőzőnyílások révén tud újat mutatni az éles forma. Például azt, hogy a korábban csak a ZR1-es csúcsmodellnek fenntartott üvegablakos motorháztető immár alapfelszerelés. Ebből következően a dizájnerek a motort is kezelésbe vették, a szelepfedélen kívül a látható vezetékeket is az ő jóváhagyásukkal helyezték el a mérnökök a motortérben. A teljesen új, alumínium térváznál odafigyeltek arra, hogy alacsony legyen a küszöb, ami nagyban megkönnyíti a ki- és beszállást. A nagy méretű hátsó traktus magyarázata, hogy nemcsak elöl, de itt is van csomagtér, például golfzsákot lehet keresztben szállítani, illetve ide helyezhető a kivehető tetőpanel. Digitális a műszeregység, érintőképernyő helyettesíti a klasszikus középkonzolt, de a megmaradt fizikai kapcsolókat is látványosan, az utas melletti merevítőn felsorakoztatva helyezték el. Alapfelszerelés lesz az automatikus váltó, a piaci bevezetésnél ez nyolcfokozatú, duplakuplungos egységet jelent. A jó rajt érdekében rövidre vették az 1-es áttételt, a 2-től 6-ig a fokozatok egymáshoz közel vannak, így versenypályán lehet maximalizálni a tempót, a hosszú 7–8. pedig a kényelmes utazást szolgálja.
A motor a small-block V8-as LT2 kódú változata, nem mellesleg a kategória utolsó szívó V8-asáról van szó. Az eddigi motorokból csak a lökettérfogatot őrizték meg, az erőforrást egyébként a száraz karteres olajozás miatt lehet alacsonyabbra beépíteni. A teljesítmény 497 lóerő és 630 newtonméter, illetve a Z51-es csomag rendelésekor 502 lóerő és 637 newtonméter – az utóbbi esetben elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű is van a fedélzeten. Ennek segítségével kevesebb mint 3 másodperces 0–96 kilométer per órás gyorsulást tud a C8-as – korábban csak a 775 lóerős ZR1-es volt képes ilyenre. A telemetria-rendszer nagy felbontású videót rögzít – ha az adatbázisban lévő versenypályán megy az autó, akkor magától indítja a felvételt a rajtvonalnál. Gombnyomásra emelhető a kocsi orra, ezt el is lehet tárolni, így legközelebb már magától megemeli az orrát a Corvette az akadálynál.
Villanybázis
A Corvette C8-as elképesztően alacsony, 60 ezer dolláros (körülbelül nettó 17,4 millió forint) alapára a nagy darabszámoknak köszönhető. Az új sportkocsi nem önálló fejlesztés, hanem a GM Global B elnevezésű, elsősorban elektromos autóknak kifejlesztett architektúráját használja – épp csak, hogy villanymotor helyett 6,2 literes szívó V8-as hajtja a hátsó kerekeket. A következő generációs Chevrolet Bolt (Európában Opel Ampera-e) is ezt a Global B-t használja, ahogy a konszern több más villanyautót is kínál majd ezen az alapon. A rendszer különlegessége, hogy a részegységek nemcsak kábeleken, de vezetékmentes kapcsolaton át is kommunikálnak egymással – a GM hadiipari beszállítók segítségével igyekszik garantálni a működés biztonságát. A Global B padlólemeznek köszönhetően egyébként elektrifizált Corvette is lesz majd a kínálatban, mégpedig orrvillanymotorral tudnak összkerékhajtást megvalósítani, de akkumulátoros-elektromos változat érkezése is elképzelhető.


