BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A C8 Stingray az utolsó mohikán

A legendás sportkocsi, amely utolsóként kínál V8-as szívómotort, 66 éves története legnagyobb átalakulását élte meg.

Az utóbbi években megsokszorozódott az egzotikus, farközépmotoros sportkocsik száma, így szinte természetes, hogy az új Corvette is ezen a vadászterületen kíván konkurenciát állítani. A lényeg, hogy a siker érdekében orrközépről farközépmotoros felépítésre váltott. Amíg az előző generációknál mér érezhető volt, hogy a formatervezők kezdenek kifogyni az ötletekből, az új arányok és az oldalsó szellőzőnyílások révén tud újat mutatni az éles forma. Például azt, hogy a korábban csak a ZR1-es csúcsmodellnek fenntartott üvegablakos motorháztető immár alapfelszerelés. Ebből következően a dizájnerek a motort is kezelésbe vették, a szelepfedélen kívül a látható vezetékeket is az ő jóváhagyásukkal helyezték el a mérnökök a motortérben. A teljesen új, alumínium térváznál odafigyeltek arra, hogy alacsony legyen a küszöb, ami nagyban megkönnyíti a ki- és beszállást. A nagy méretű hátsó traktus magyarázata, hogy nemcsak elöl, de itt is van csomagtér, például golfzsákot lehet keresztben szállítani, illetve ide helyezhető a kivehető tetőpanel. Digitális a műszeregység, érintőképernyő helyettesíti a klasszikus középkonzolt, de a megmaradt fizikai kapcsolókat is látványosan, az utas melletti merevítőn felsorakoztatva helyezték el. Alapfelszerelés lesz az automatikus váltó, a piaci bevezetésnél ez nyolcfokozatú, duplakuplungos egységet jelent. A jó rajt érdekében rövidre vették az 1-es áttételt, a 2-től 6-ig a fokozatok egymáshoz közel vannak, így versenypályán lehet maximalizálni a tempót, a hosszú 7–8. pedig a kényelmes utazást szolgálja.

A motor a small-block V8-as LT2 kódú változata, nem mellesleg a kategória utolsó szívó V8-asáról van szó. Az eddigi motorokból csak a lökettérfogatot őrizték meg, az erőforrást egyébként a száraz karteres olajozás miatt lehet alacsonyabbra beépíteni. A teljesítmény 497 lóerő és 630 newtonméter, illetve a Z51-es csomag rendelésekor 502 lóerő és 637 newtonméter – az utóbbi esetben elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű is van a fedélzeten. Ennek segítségével kevesebb mint 3 másodperces 0–96 kilométer per órás gyorsulást tud a C8-as – korábban csak a 775 lóerős ZR1-es volt képes ilyenre. A telemetria-rendszer nagy felbontású videót rögzít – ha az adatbázisban lévő versenypályán megy az autó, akkor magától indítja a felvételt a rajtvonalnál. Gombnyomásra emelhető a kocsi orra, ezt el is lehet tárolni, így legközelebb már magától megemeli az orrát a Corvette az akadálynál.

Villanybázis

A Corvette C8-as elképesztően alacsony, 60 ezer dolláros (körülbelül nettó 17,4 millió forint) alapára a nagy darabszámoknak köszönhető. Az új sportkocsi nem önálló fejlesztés, hanem a GM Global B elnevezésű, elsősorban elektromos autóknak kifejlesztett architektúráját használja – épp csak, hogy villanymotor helyett 6,2 literes szívó V8-as hajtja a hátsó kerekeket. A következő generációs Chevrolet Bolt (Európában Opel Ampera-e) is ezt a Global B-t használja, ahogy a konszern több más villanyautót is kínál majd ezen az alapon. A rendszer különlegessége, hogy a részegységek nemcsak kábeleken, de vezetékmentes kapcsolaton át is kommunikálnak egymással – a GM hadiipari beszállítók segítségével igyekszik garantálni a működés biztonságát. A Global B padlólemeznek köszönhetően egyébként elektrifizált Corvette is lesz majd a kínálatban, mégpedig orrvillanymotorral tudnak összkerékhajtást megvalósítani, de akkumulátoros-elektromos változat érkezése is elképzelhető.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.