BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A nehezebb utat választják a koreaiak

Első ránézésre egy felcicomázott Ceednek tűnik, pedig a dél-koreaiak új cross­overe sokkal több annál.

Elismerésre méltó pályát járt be a Kia, hiszen nem csak felzárkózott a nagyobb márkákhoz, rájuk is licitált, újabban pedig azon töri a fejét, hogyan szerezhet elsőséget azon a piacon, ahol ezek a cégek behozhatatlannak tűnő előnyt szereztek Európában. Sikerét a helyi gyártás mellett a helyi fejlesztéssel alapozta meg, jelenleg a Kiák (és a Hyundaiok) sok európai márka modelljeinél is európaibbak. Ebbe a sorba áll be az XCeed, amely a SUV-ok dömpingjében is tud újat mutatni.

Első ránézésre nem több egy megemelt, műanyag díszítőelemekkel feldobott Ceednél, a Kia azonban a nehezebb utat választotta, és a tapasztalatok alapján egy újszerű koncepciót dolgozott ki. A CUV, vagyis a kompakt crossover kategóriában induló negyedik Ceed-variáns a szabadidő-autók és a kompaktok előnyeit egyesíti. Ehhez a formatervezésért felelős Gregory Guillaume és csapata teljesen egyedi külsőt álmodott, egy alkotóelem, az első ajtó kivételével az XCeed minden vonala különbözik a modellcsalád többi tagjától. Nem csak különbözik, mutatósabb is náluk, ami a minden eddigi Kiánál igényesebb, szoborszerű kidolgozásnak köszönhető. Arányos a forma, letisztultak a vonalak, harmonikus az összkép. Ezt a külsőt bármelyik világmárka megirigyelné! A műanyag elemek jól illenek a kidolgozott részletek közé, akárcsak az ezüst tetősín vagy a lökhárító fémhatású betétje. Ez a néhány dizájnelem gondoskodik róla, hogy az XCeedet crossoverként azonosítsuk, ennél azonban tovább mentek a tervezésnél. A tengelytáv érintetlen maradt, az első túlnyúlás 25, a hátsó 60 milliméterrel bővült. Hosszabb a motorháztető, és laposabb szögben áll a csomagtartó ajtaja, ami kupészerű vonalvezetést eredményez, miközben a fejtér változatlan maradt, és a raktér is 31 literrel nagyobb. Az ötajtósnál 85 milliméterrel hosszabb, 26 milliméterrel szélesebb, 43 milliméterrel magasabb XCeed a Sportage-hez hasonlóan tágas, miközben a vezethetősége az ötajtós Ceedére hasonlít. Hasmagassága 16 colos felnivel 174, 18 colossal 184 milliméter, ami 42 milliméternyi emelést jelent. Ennyivel került magasabbra a sofőr csípőpontja, tehát jobb a kilátás a vezetőülésből, mégsem olyan nagy a homlokfelület, mint a Sportage esetében, sőt, a futómű hangolása is a vezető kedvére tesz. Az utóbbira nagy figyelmet fordítottak a változatos, európai helyszíneken (Németország, Spanyolország, Svédország és Nagy-Britannia) végzett próbák során. A Ceedek között egyedülálló megoldásként az első lengéscsillapítók olajában egy kis gumiütköző progresszíven tompítja a nagyobb ütések hatását. Változtattak a rugókon is, elöl 7, hátul 4 százalékkal lágyabbak, és a hátsó futómű segédkereténél is új csillapítóelemeket alkalmaztak, hogy mérsékeljék a zajt és a vibrációt. Hozzányúltak a kormányzáshoz is, itt a szervorásegítés mértékén és a vezérlő szoftveren változtattak, a vezető akár személyre is szabhatja az autó viselkedését a Drive Mode Select segítségével.

Ugyanezzel az alapossággal alakították ki a belsőt is. Kiváló minőségű anyagokat használtak, ügyeltek a részletekre, a középkonzolra széles, 10,25 colos képernyőt helyeztek. A műszereket 12,3 colos kijelzővel helyettesítették, majd telezsúfolták a ma már elengedhetetlen extrákkal, például 2-es szintű önvezetéshez szükséges aktív biztonsági eszközökkel és modern multimédiás alkalmazásokkal. Az utóbbiak között aktív forgalomfigyelés és időjárás-információk is szerepelnek, ezek a térkép frissítésével együtt ingyen járnak a továbbra is kiemelkedő, hét év (vagy 150 ezer kilométer) garancia ideje alatt.

Nemcsak digitális, hanem műszaki szempontból is jól felkészült modell az XCeed, a háromféle turbós benzines (1.0, 1.4 és 1.6 T-GDi) és a Kiánál valaha készült legtisztább üzemű, leghatékonyabb dízelmotoros (1.6, 115 vagy 136 lóerős) mellé jövőre 48 voltos lágy, valamint konnektoros hibrid változat is csatlakozik a kínálathoz. A nemzetközi bemutatón autópályán, országúton és szűk, városi utcákon is kipróbálhattuk a sokoldalú újdonságot. Utastere tágas, komfortos és ergonomikus, könnyű megtalálni az ideális üléshelyzetet. E téren a Kia a legjobbak közé tartozik, de az általános minőség szempontjából is bérelt helye van a dobogósok között. Vezetni stresszmentesen lehet, könnyen irányítható és agilisan mozog, mintha sokkal könnyebb lenne, mint amiről a műszaki adatai árulkodnak. Az 1,4 literes, 140 lóerős turbós benzinessel, hétfokozatú, duplakuplungos váltóval kifejezetten dinamikus, egyenletesen gyorsul, és még a tempósan vett kanyarokban is semlegesen viselkedik. Futóműve pontosan követi a kormány mozgását, csak a durva úthibákon ráz, gördülési zaja minimális, a jól hangszigetelt belső térben a motor hangját sem lehet hallani. Szimpatikus az XCeed koncepciója, jó irányba mozdítja el a rendületlenül fejlődő kategóriát, a sok esetben pazarló felépítésnek csak a hasznos elemeit tartotta meg.

Továbbra is hét év, vagy

150 000

kilométer garanciát vállalnak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.