Elismerésre méltó pályát járt be a Kia, hiszen nem csak felzárkózott a nagyobb márkákhoz, rájuk is licitált, újabban pedig azon töri a fejét, hogyan szerezhet elsőséget azon a piacon, ahol ezek a cégek behozhatatlannak tűnő előnyt szereztek Európában. Sikerét a helyi gyártás mellett a helyi fejlesztéssel alapozta meg, jelenleg a Kiák (és a Hyundaiok) sok európai márka modelljeinél is európaibbak. Ebbe a sorba áll be az XCeed, amely a SUV-ok dömpingjében is tud újat mutatni.
Első ránézésre nem több egy megemelt, műanyag díszítőelemekkel feldobott Ceednél, a Kia azonban a nehezebb utat választotta, és a tapasztalatok alapján egy újszerű koncepciót dolgozott ki. A CUV, vagyis a kompakt crossover kategóriában induló negyedik Ceed-variáns a szabadidő-autók és a kompaktok előnyeit egyesíti. Ehhez a formatervezésért felelős Gregory Guillaume és csapata teljesen egyedi külsőt álmodott, egy alkotóelem, az első ajtó kivételével az XCeed minden vonala különbözik a modellcsalád többi tagjától. Nem csak különbözik, mutatósabb is náluk, ami a minden eddigi Kiánál igényesebb, szoborszerű kidolgozásnak köszönhető. Arányos a forma, letisztultak a vonalak, harmonikus az összkép. Ezt a külsőt bármelyik világmárka megirigyelné! A műanyag elemek jól illenek a kidolgozott részletek közé, akárcsak az ezüst tetősín vagy a lökhárító fémhatású betétje. Ez a néhány dizájnelem gondoskodik róla, hogy az XCeedet crossoverként azonosítsuk, ennél azonban tovább mentek a tervezésnél. A tengelytáv érintetlen maradt, az első túlnyúlás 25, a hátsó 60 milliméterrel bővült. Hosszabb a motorháztető, és laposabb szögben áll a csomagtartó ajtaja, ami kupészerű vonalvezetést eredményez, miközben a fejtér változatlan maradt, és a raktér is 31 literrel nagyobb. Az ötajtósnál 85 milliméterrel hosszabb, 26 milliméterrel szélesebb, 43 milliméterrel magasabb XCeed a Sportage-hez hasonlóan tágas, miközben a vezethetősége az ötajtós Ceedére hasonlít. Hasmagassága 16 colos felnivel 174, 18 colossal 184 milliméter, ami 42 milliméternyi emelést jelent. Ennyivel került magasabbra a sofőr csípőpontja, tehát jobb a kilátás a vezetőülésből, mégsem olyan nagy a homlokfelület, mint a Sportage esetében, sőt, a futómű hangolása is a vezető kedvére tesz. Az utóbbira nagy figyelmet fordítottak a változatos, európai helyszíneken (Németország, Spanyolország, Svédország és Nagy-Britannia) végzett próbák során. A Ceedek között egyedülálló megoldásként az első lengéscsillapítók olajában egy kis gumiütköző progresszíven tompítja a nagyobb ütések hatását. Változtattak a rugókon is, elöl 7, hátul 4 százalékkal lágyabbak, és a hátsó futómű segédkereténél is új csillapítóelemeket alkalmaztak, hogy mérsékeljék a zajt és a vibrációt. Hozzányúltak a kormányzáshoz is, itt a szervorásegítés mértékén és a vezérlő szoftveren változtattak, a vezető akár személyre is szabhatja az autó viselkedését a Drive Mode Select segítségével.
Ugyanezzel az alapossággal alakították ki a belsőt is. Kiváló minőségű anyagokat használtak, ügyeltek a részletekre, a középkonzolra széles, 10,25 colos képernyőt helyeztek. A műszereket 12,3 colos kijelzővel helyettesítették, majd telezsúfolták a ma már elengedhetetlen extrákkal, például 2-es szintű önvezetéshez szükséges aktív biztonsági eszközökkel és modern multimédiás alkalmazásokkal. Az utóbbiak között aktív forgalomfigyelés és időjárás-információk is szerepelnek, ezek a térkép frissítésével együtt ingyen járnak a továbbra is kiemelkedő, hét év (vagy 150 ezer kilométer) garancia ideje alatt.
Nemcsak digitális, hanem műszaki szempontból is jól felkészült modell az XCeed, a háromféle turbós benzines (1.0, 1.4 és 1.6 T-GDi) és a Kiánál valaha készült legtisztább üzemű, leghatékonyabb dízelmotoros (1.6, 115 vagy 136 lóerős) mellé jövőre 48 voltos lágy, valamint konnektoros hibrid változat is csatlakozik a kínálathoz. A nemzetközi bemutatón autópályán, országúton és szűk, városi utcákon is kipróbálhattuk a sokoldalú újdonságot. Utastere tágas, komfortos és ergonomikus, könnyű megtalálni az ideális üléshelyzetet. E téren a Kia a legjobbak közé tartozik, de az általános minőség szempontjából is bérelt helye van a dobogósok között. Vezetni stresszmentesen lehet, könnyen irányítható és agilisan mozog, mintha sokkal könnyebb lenne, mint amiről a műszaki adatai árulkodnak. Az 1,4 literes, 140 lóerős turbós benzinessel, hétfokozatú, duplakuplungos váltóval kifejezetten dinamikus, egyenletesen gyorsul, és még a tempósan vett kanyarokban is semlegesen viselkedik. Futóműve pontosan követi a kormány mozgását, csak a durva úthibákon ráz, gördülési zaja minimális, a jól hangszigetelt belső térben a motor hangját sem lehet hallani. Szimpatikus az XCeed koncepciója, jó irányba mozdítja el a rendületlenül fejlődő kategóriát, a sok esetben pazarló felépítésnek csak a hasznos elemeit tartotta meg.
Továbbra is hét év, vagy
150 000
kilométer garanciát vállalnak
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.