BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Retró külsővel érkezik a japánok elektromos autója

Futurisztikus helyett retró külsővel dobja piacra városi villanyautóját a Honda.

Akár a japánok nagy visszatéréseként is felfoghatjuk a Honda legfontosabb idei újdonságát, hiszen az új, teljesen elektromos kisautó azt a korszakot idézi, amikor a márka először jutott el Európába, és vált keresetté a többi japán gyártóval együtt az egész világon. Akkoriban az 1973-as olajválság irányította rá a vevők figyelmét a modern és takarékos Civicre, ma az új trend, az elektromos autók reneszánsza biztosít keresletet egy szerethető és hasznos típus iránt. A jelenlegi technológia mellett ugyanis egy kis méretű, többnapi használatra elegendő akkumulátorkapacitású, viszonylag gyorsan újratölthető és megfizethető árú konstrukció az életképes, hiszen ott csökkenti a légszennyezést, ahol a legnagyobb szükség van rá, és ott boldogul a legjobban, ahol a belső égésű motorok a leggyengébb hatásfokkal működnek: a városi forgalomban.

Miközben a legtöbben futurisztikus formatervvel próbálják felkelteni a potenciális vevők érdeklődését, a Honda stratégiát váltott, és retró stílussal csábítja el a régi rajongókat. Bár a 2017-es Urban EV tanulmányon sokat finomítottak, mire az idei, Honda E prototípus elkészült, a Frankfurti Autószalonon leleplezett szériamodell gyakorlatilag semmit sem változott. A formaterv különlegessége, hogy észrevétlenül vegyíti a régi és az új világot szimbolizáló elemeket. A bájos formába szó szerint belesimulnak a kilincsek, és nem hatnak rajta furcsán a prototípusról származó, külső tükröket helyettesítő kamerák sem, melyeknek egy-egy 6 colos kijelzőjét az 1972-es Civicére emlékeztető műszerfal szélén helyezték el. A Honda e-ben a több mint négy évtizede gyártott szellemi elődjére emlékeztető, sík felületet látunk, az otthonos fabetétek is megjelennek, az íves felső részen pedig szintén a jelent és a jövőt képviselő kijelzőket helyeztek el. A kormány mögött a műszeregység, középen és az utas előtt a multimédiás rendszer egyenként 12,3 colos képernyője található, és ha ez nem lenne elég, a belső tükör is digitális! A tanulmány­autón látható, külső kivetítőből ugyan nem lett valóság, a hűtőrácsot helyettesítő fekete betét azonban a végleges változaton is látható, de a központi szerepet játszó töltőcsatlakozó nem ide, hanem a „motorháztető” kellős közepére került, mert a fedél alatt nem a motor, hanem a segédberendezések találhatók.

A 136 vagy 154 lóerős teljesítményű, 315 newtonméter nyomatékú villanymotor a hasonló konstrukciók logikája szerint a hátsó tengelyre került, és a hátsó kerekeket hajtja. A gyártó azt ígéri, hogy a kisautó vezethetősége is megdobogtatja majd az autórajongók szívét. Ezt támasztja alá a padlóba épített, vízhűtéses lítiumion-akkucsomag is, amely alacsony súlypontot és ideális, 50:50 százalékos súlyelosztást biztosít. Akár fél óra alatt 80 százalékosra tölthető, 35,5 kilowattórás kapacitása több mint 200 kilométeres hatótávot ígér. A tulajdonos okostelefonján keresztül is kaphat információkat az autóról, vezetés közben a Mercedes és a BMW rendszeréhez hasonló, mesterséges intelligenciával támogatott beszédvezérlés könnyíti meg a különböző funkciók használatát.

Úgy tűnik, hogy a Honda jó úton jár az e-vel, világszerte 40 ezer megrendelést regisztráltak a kereskedők. A magyar importőr egy kedvező finanszírozáson dolgozik, az 1,5 millió forintos állami támogatás azonban automatikusan jár, így az alapmodell 9 599 000, a nagyobb teljesítményű változat 10 999 000 forinttól konfigurálható.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.