BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új alapokra helyezték a Sorentót

A Kia hű maradt önmagához, hiszen a Sorento eddigi generációváltásaihoz hasonlóan most is szinte csak a nevet tartották meg az elődből.

A Sorento idestova 18 éve köztünk van, és három generációváltás után nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Kia eddig mindegyik nemzedéket alapjaiban gondolta újra. Az alvázas terepjáróból az évek során családbarát szabadidő-autóvá változó típus negyedik kiadásánál sincs másképpen, az új platformra épülő modell szakított az előd gömbölydedségével, és egészen határozott megjelenést öltött magára.

A tervezők elöl is és hátul is következetesen végigvitték a szögletes formákat, ennek eredményeként a Sorento simán letagadhatná, hogy egy ázsiai márka terméke! A rövidebb túlnyúlásokkal rendelkező modell hosszúsága 4,8 méterre nőtt, a tengelytávolság pedig immár 2815 milliméter, ez a Kia szerint a kategória új mércéjévé teszi a Sorentót a helykínálat terén. A csomagtér egyenesen hatalmas, hiszen ötüléses konfigurációban 910 literes a befogadóképessége, de az is beszédes, hogy a hétüléses változatnak 32 százalékkal nagyobb, 187 literes raktere marad a harmadik sor mögött.

A berendezés is óriásit változott, az előd után alig lehet ráismerni. A magasra került, hosszúkás központi kijelző miatt a légbeömlőket lejjebb, az újjátervezett klímavezérlő mellé tették, és bizony a bumszli előválasztó kar is a múlté, az automatikus váltós verziók forgótárcsát kapnak. És ahogy egy ilyen kaliberű autótól elvárható, a műszerfal is vetített kijelzős. Csakhogy a Kia csavart egyet a dolgon: a vezető előtti kijelző jobb vagy bal oldalán élőkép mutatja, ha sávváltás közben egy másik jármű tűnne fel a Sorento holtterében. A képeket az autó külső visszapillantó tükreinek házába épített, nagy felbontású, nagy látószögű kamerák közvetítik. A biztonsági színvonalat számos új funkció emeli, a fékasszisztens friss fejlesztése megakadályozza a többszörös ütközést (például ráfutásos balesetekben), a rendszer a légzsákok kinyílása után automatikusan fékez, így kerülve el egy esetleges második frontális vagy oldalütközést.

A hajtásláncok terén sem spórolt a márka, a 2,2-es dízelt teljesen áttervezték, a Smartstream néven futó új generációs négyhengeres erőforrás 202 lóerőt és 440 newtonméteres nyomatékot produkál. Az új blokk önmagában 19,5 kilogrammal könnyebb, ha pedig a periféria súlycsökkentését is hozzávesszük, már 39,5 kilogramm az előnye a korábbihoz képest. A gázolajos erőforráshoz egy új, saját fejlesztésű, nyolcfokozatú, duplakuplungos sebességváltó is kapható lesz, méghozzá a márka ígérete szerint olyan finom működéssel, mintha a hagyományos bolygóműves automata lenne. A kínálatból nem hiányozhat a hibrid sem, amelyben 1,6 literes, benzines turbómotor dolgozik egy villanymotorral karöltve, a rendszerteljesítmény 230 lóerő – az erőátvitelért hatgangos automatikus váltó felel. Az 1,49 kilowattórás lítiumion-akkumulátor nem rabol helyet az utastérből, kíváncsian várjuk, hogy a később érkező, konnektorból is tölthető verzió nagyobb akkupakkjával változik-e a méret. A dél-koreai gyártású újdonság első példányai az idei esztendő harmadik negyedében érkeznek a kereskedésekbe a Kiától megszokott nagyvonalú, hét évig vagy 150 ezer kilométerig terjedő garanciával.

Tudta-e?

2020 első negyedévében a Kia európai piaci részesedése 3,7 százalék volt, Magyarországon pedig április végéig 4,9 százalékra nőtt. A villanyautók és a hibridek immár a márka európai eladásának egyötödét teszik ki.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.