A Sorento idestova 18 éve köztünk van, és három generációváltás után nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Kia eddig mindegyik nemzedéket alapjaiban gondolta újra. Az alvázas terepjáróból az évek során családbarát szabadidő-autóvá változó típus negyedik kiadásánál sincs másképpen, az új platformra épülő modell szakított az előd gömbölydedségével, és egészen határozott megjelenést öltött magára.
A tervezők elöl is és hátul is következetesen végigvitték a szögletes formákat, ennek eredményeként a Sorento simán letagadhatná, hogy egy ázsiai márka terméke! A rövidebb túlnyúlásokkal rendelkező modell hosszúsága 4,8 méterre nőtt, a tengelytávolság pedig immár 2815 milliméter, ez a Kia szerint a kategória új mércéjévé teszi a Sorentót a helykínálat terén. A csomagtér egyenesen hatalmas, hiszen ötüléses konfigurációban 910 literes a befogadóképessége, de az is beszédes, hogy a hétüléses változatnak 32 százalékkal nagyobb, 187 literes raktere marad a harmadik sor mögött.
A berendezés is óriásit változott, az előd után alig lehet ráismerni. A magasra került, hosszúkás központi kijelző miatt a légbeömlőket lejjebb, az újjátervezett klímavezérlő mellé tették, és bizony a bumszli előválasztó kar is a múlté, az automatikus váltós verziók forgótárcsát kapnak. És ahogy egy ilyen kaliberű autótól elvárható, a műszerfal is vetített kijelzős. Csakhogy a Kia csavart egyet a dolgon: a vezető előtti kijelző jobb vagy bal oldalán élőkép mutatja, ha sávváltás közben egy másik jármű tűnne fel a Sorento holtterében. A képeket az autó külső visszapillantó tükreinek házába épített, nagy felbontású, nagy látószögű kamerák közvetítik. A biztonsági színvonalat számos új funkció emeli, a fékasszisztens friss fejlesztése megakadályozza a többszörös ütközést (például ráfutásos balesetekben), a rendszer a légzsákok kinyílása után automatikusan fékez, így kerülve el egy esetleges második frontális vagy oldalütközést.
A hajtásláncok terén sem spórolt a márka, a 2,2-es dízelt teljesen áttervezték, a Smartstream néven futó új generációs négyhengeres erőforrás 202 lóerőt és 440 newtonméteres nyomatékot produkál. Az új blokk önmagában 19,5 kilogrammal könnyebb, ha pedig a periféria súlycsökkentését is hozzávesszük, már 39,5 kilogramm az előnye a korábbihoz képest. A gázolajos erőforráshoz egy új, saját fejlesztésű, nyolcfokozatú, duplakuplungos sebességváltó is kapható lesz, méghozzá a márka ígérete szerint olyan finom működéssel, mintha a hagyományos bolygóműves automata lenne. A kínálatból nem hiányozhat a hibrid sem, amelyben 1,6 literes, benzines turbómotor dolgozik egy villanymotorral karöltve, a rendszerteljesítmény 230 lóerő – az erőátvitelért hatgangos automatikus váltó felel. Az 1,49 kilowattórás lítiumion-akkumulátor nem rabol helyet az utastérből, kíváncsian várjuk, hogy a később érkező, konnektorból is tölthető verzió nagyobb akkupakkjával változik-e a méret. A dél-koreai gyártású újdonság első példányai az idei esztendő harmadik negyedében érkeznek a kereskedésekbe a Kiától megszokott nagyvonalú, hét évig vagy 150 ezer kilométerig terjedő garanciával.
Tudta-e?
2020 első negyedévében a Kia európai piaci részesedése 3,7 százalék volt, Magyarországon pedig április végéig 4,9 százalékra nőtt. A villanyautók és a hibridek immár a márka európai eladásának egyötödét teszik ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.