A Deutsche Bahn (DB) vasúttársaság teherszállítási ágazatában kedden 19 órától, a személyszállításban szerdán két órától sztrájkolnak a szakszervezet tagjai, akik egy belső szavazáson 95 százalékos arányban támogatták, hogy munkabeszüntetéssel küzdjenek a béremelésért.

Fotó: dpa Picture-Alliance  / AFP


A német mozdonyvezetők szakszervezete (GDL) legutóbb 2015-ben szervezett sztrájkot, a leghosszabb 138 óráig, csaknem hat napig tartott, és szakértői becslések szerint naponta nagyjából 100 millió euró kárt okozott a német gazdaságnak.
A GDL a DB 320 ezer dolgozója közül csupán nagyjából 37 ezret képvisel, de köztük van a vonatvezetők többsége, a munkabeszüntetés így országszerte járatkimaradásokhoz, késésekhez vezethet.

A szakszervezet 3,2 százalékos béremelést követel és prémiumot a koronavírus-járvány miatti nehézségekért.

A munkaadó ugyancsak 3,2 százalékos béremelést ajánl, de fokozatosan vezetné be.
A járvány miatt eleve súlyos helyzetben lévő DB-nél induló sztrájk hátteréről a német sajtóban közölt első magyarázatok szerint a GDL-nek a bérezés mellett a társaságon belüli tekintélyének erősítése is fontos.
A GDL-ben mozdonyvezetők mellett vonatkísérők is tevékenykednek, de a DB szakszervezeti tag dolgozóinak döntő többsége a vasutas és közlekedési dolgozók érdekképviseletéhez (EVG) tartozik, és a GDL-t az eljelentéktelenedéssel fenyegeti egy 2015-ös törvény.