Változnak az idők, ahogy a fogyasztói hozzáállás is. Az Egyesült Királyságban a 18 és 34 év közöttiek 61 százaléka érdeklődik az autóelérés előfizetéses módja iránt, a Netflixhez hasonló szolgáltatásokkal, amiről bármikor leiratkozhat – írja a Volkswagen Financial Services felmérésére hivatkova a HVG.

Fotó: Vémi Zoltán / VG

Az előfizetéses autóelérés koncepciója eltér az itthon is népszerű carsharingtől, ugyanis itt nem alkalmi használatról, hanem hosszabb távú autó-előfizetésről van szó. A választott a jármű üzemeltetéséhez szükséges összes költséget a havi díj tartalmazza, és a saját autóval ellentétben a felhasználók bármikor egyszerűen visszaadhatják, amikor úgy döntenek, hogy lemondják előfizetésüket.

Ezzel egyidejűleg az előfizetéses autók iránti keresletben csökkenés figyelhető meg az életkor előrehaladtával: a 35–44 évesek alig 39 százaléka érdeklődik a szolgáltatás iránt. Az arány ráadásul tovább csökken, a 45–54 évesek 26, az 55–64 évesek 18 és a 65–74 évesek 11 százaléka nyitott rá.

Az eredmények látványos generációs eltéréseket mutatnak a fogyasztói magatartás digitalizálásához való hozzáállásban is, hiszen a fiatalabb korosztály már egy gombnyomásra több zenéhez, filmhez vagy ételhez tud hozzájutni, így a hagyományos vásárlókkal szemben sokkal könnyebben alkalmazkodnak ehhez a modellhez az élet más területein is.