BUX 41,517.26
-3.40%
BUMIX 3,904.4
-0.66%
CETOP20 1,966.33
-1.32%
OTP 9,812
-4.69%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-2.95%
-2.22%
+0.20%
ZWACK 17,650
+1.15%
0.00%
ANY 1,630
+1.88%
RABA 1,160
-0.43%
-3.88%
-3.34%
0.00%
+0.92%
-1.93%
-10.20%
0.00%
0.00%
-1.56%
OTT1 149.2
0.00%
+0.99%
MOL 2,756
-4.04%
DELTA 38.35
-3.76%
ALTEO 2,340
-1.68%
0.00%
+0.40%
EHEP 1,690
-5.06%
+3.45%
-0.50%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.25%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
+0.96%
-3.69%
-1.13%
-1.77%
0.00%
-2.17%
-6.44%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+3.48%
NAP 1,206
-0.33%
0.00%
-0.89%
Forrás
RND Solutions
Nemzetközi gazdaság

Új rémület az európai gazdaság horizontján: a magnéziumhiány

A német, és az európai ipart már eddig is visszafogta az alapanyagok, különösen a félvezetők hiánya, a német fémtermelők szövetsége, a WVM most újabb veszélyre figyelmeztet: november végére a kontinens kifogy a magnéziumból.

Az alapanyagokban kialakult hiány az elmúlt hónapokban jelentős fékező erőt jelentett az európai, és főleg a német ipar számára, különösen az autógyártásban. A német fémtermelők most egy újabb problémára hívták fel a figyelmet, amely még egy szűk keresztmetszetet alakíthat ki a termelésben.

A meglévő magnéziumkészletek Németországban, és tulajdonképpen Európa egészében 2021 november végére kimerülnek

– írta a berlini kormányhoz intézett levelében a Reuters jelentése szerint a német fémtermelők szövetsége, a WVM.

Fotó: Shutterstock

A szövetség arra kérte a kormányt, hogy kezdjen tárgyalásokat a világ messze legnagyobb magnéziumtermelőjével, Kínával, arról, hogy növeljék európai szállításaikat, illetve érje el, hogy az Európai Unió növelje a saját kitermelését.

Az alapanyaghiányért részben a felszökő energiaárak is felelősek, amelyek világszerte növelték az alumínium, a szilícium és a cink termelőinek költségeit.

Kína is energiahiánnyal küzd. A magnézium mellett a szilícium hiánya is növekvő problémát jelent az ipar számára – mondta a Reuters elemzője, Andy Home.

Egy ilyen mértékben szűk keresztmetszet mellett, a teljes alumínium-értékláncban hatalmas termelési veszteségek keletkezhetnek olyan szektorokban, mint az autó-, repülőgép- és elektromoskerékpár-ipar, az építőipar, a csomagolóipar és a gépipar – figyelmeztet a német szövetség. A jelentős mértékű magnéziumtermelés Európában 20 esztendővel ezelőtt állt le, Európa jelenleg 95 százalékban kínai importból fedezi igényét a könnyűfémre.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek