Oroszország ukrajnai inváziója tovább súlyosbította az ellátási láncok folyamatos zavarait, amelyek a személygépkocsi-gyártást sújtják. Márciusban 844 ezer, az egy évvel korábbinál 20,5 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban.

Ennek következtében a régió legtöbb országában két számjegyű visszaesést regisztráltak a forgalomba helyezett új gépkocsik számában.

Így a négy kulcsfontosságú piacon is: Spanyolországban 30,2, Olaszországban 29,7, Franciaországban 19,5, Németországban 17,5 százalékkal kevesebb autót helyeztek forgalomba, mint egy éve.

Fotó: MARTIN BUREAU / AFP

Az első negyedévben az új személygépkocsik regisztrációja 12,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest, összesen 2,245 millió új autót helyeztek forgalomba. Mind a négy nagy uniós piacon csökkenés volt tapasztalható: Olaszországban 24,4, Franciaországban 17,3, Spanyolországban 11,6 és Németországban 4,6 százalékos.

Magyarországon márciusban 11,1 ezer új személygépkocsit helyeztek forgalomba az ACEA adatai szerint, 10,3 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 12,4 ezernél, az első negyedévben pedig 28,7 ezret, 10,9 százalékkal kevesebbet a 2021 első negyedévi 32,2 ezernél.

Fotó: MTI