Még ebben a hónapban kiderül, sikerül-e Szlovákiának egy igazi nagyberuházót becsalogatnia az országba – közölte Richard Sulík gazdasági miniszter, hozzátéve: a potenciális invesztor közvetlenül 5000, a beszállítói körrel együtt pedig akár 25 ezer főt is foglalkoztathat. Annyit még elárult, hogy az esetleges beruházás a kelet-szlovákiai Kassa közeli, állami kézben levő kassamindszenti (Valaliky) ipari parkban telepedhet le.
Szlovák sajtóértesülések szerint a Volvo autógyárról lehet szó. A kínai Geely-csoport tulajdonában álló márka képviselői 2021 végén jelezték, hogy a svéd és a belga telephelyen kívül még egy autógyárat létesítenének Európában, melynek éves gyártókapacitása 400 ezer gépkocsi lenne. Egyébként Debrecenben éppen e héten történt a BMW alapkőletétele, s e céget annak idején Pozsony pont az említett ipari parkba telepítette volna. Azonban akkoriban a 300 hektáros park infrastrukturálisan még nem volt annyira kiépítve, mint napjainkban.
Ha valóban sikerül megegyezni a Volvo menedzsmentjével, akkor a pozsonyi Volkswagen, a nagyszombati Stellantis, a zsolnai KIA Motors és a nyitrai Jaguar Land Rover után már ez volna az ötödik szlovákiai autógyár. Szlovákia a világjárvány előtti utolsó évben, azaz 2019-ben összesen 1,1 millió gépkocsit gyártott, ezzel az 100 főre jutó autók terén világelső. A járvány idején e mutató egymillió darabra esett vissza.