Letarolta az internetes piacot a TikTok az elmúlt években, a TechCrunch legfrissebb adatai szerint pedig már nem is csak közösségi oldalként tekintenek a videómegosztóra a fiatalok, jelentős részüknek már ez az elsődleges információforrása. A Business Insider cikke szerint a Z generáció tagjainak mintegy 40 százaléka már nem a Google keresőjét használja arra, hogy rákeressen információra, hanem a TikTokot. 

Mindezt a Google egyik alelnöke, Prabhakar Raghavan is elismerte egy konferencián, ahol hozzátette: a Google próbál lépést tartani a feltörekvő internetes oldalakkal, de nincs egyszerű helyzetben. 

A fiatalok nagyjából 40 százaléka ebédidőben már nem a Google Mapsen keres éttermet, hanem a TikTokon, esetleg az Instagramon

– mondta Raghavan. 

Tiktok
Fotó: Shutterstock

A lapnak később a vállalat megerősítette ezt a számot, és hozzátették: nagyon erős verseny kezd kialakulni a keresőmotorok piacán a feltörekvő netes oldalaknak és főleg a telefonos applikációknak köszönhetően. A Google most azon dolgozik, hogy a fiatalok számára vonzóbbá tegyék a keresőoldalaikat. 

A Google-nek igencsak iparkodnia kell, mert a Business Insider számításai szerint a TikTok a reklámbevételét tekintve 2024-re átveheti a piacvezető szerepet a Google anyacége, az Alphabet tulajdonában lévő YouTube-tól. 

A TikTok is kivonulhat Európából

Akár már szeptemberben lehúzhatja a rolót Európában a Facebook, az Instagram és a TikTok.