Júliusban történt meg először, hogy az amerikaiak tévénézésre szánt idejükből többet töltöttek a Netflix, a YouTube, a Disney+, az HBO Max és társaik a streamingszolgáltatásait követve, mint kábeltévézéssel – írja a The Wall Street Journal. 

World Premiere Of Netflix's "The Gray Man" - Arrivals
Fotó: Amy Sussman / Getty Images

A portál szerint a streaming a teljes amerikai tévénézési idő 34,8 százalékát tette ki a múlt hónapban, míg a kábeltévé 34,4-et. Az egy évvel korábbihoz képest 22,6 százalékkal nőtt a streaminggel töltött idő. 

Ezzel szemben a kábeltévénézésre fordított idő majdnem kilenc százalékkal csökkent.

A legnézettebb platform a Netflix volt, amely elsősorban a Stranger Things és A tengeri fenevad sikerének köszönhetően tarolt. Sokakat a képernyő elé szegezett még a Hulu Gyilkos a házban sorozata is, amely idehaza a Disney+-on fut. 

E nézettségi adatokat több dolog is magyarázza. Egyrészt az iskolai szünidőt töltő gyerekek inkább a streamingplatformokot választják, másrészt a nyári hónapokban hiányoztak a nagy sportesemények, amelyek a közönség egy részét a kábelcsatornákhoz vonzanák. Ehhez kapcsolódik, hogy tavaly a tokiói olimpia rengeteg nézőt hozott. 

Az új műsorok hiánya szintén a kábeltévét gyengítette, ezek általában szeptemberben kezdődnek el.

A streamingszolgáltatók kínálata az elmúlt években gombamód szaporodott, és egyre inkább beépültek az amerikai otthoni szórakozási szokásokba. Ezek a szolgáltatások a legjobb tartalmak előállításáért és beszerzéséért versengenek, hogy a háztartások a tévézésre szánt idejük minél nagyobb részét a saját platformjukon töltsék.

Összességében a streamingplatformok – a Netflix, a YouTube, a Hulu, a Disney+, az ESPN+, az HBO Max, az Apple TV+ és az Amazon Prime Video – júliusban a legmagasabb arányt érték el az amerikai nézési időből, felülmúlva az előző hónapban felállított rekordot. 

A streaminggel töltött idő növekedése jó jel a platformok számára, amelyek megpróbálnak előfizetéseket szerezni és fennmaradni a zsúfolt piacon. Az Antenna adatai szerint az egész iparágban növekszik az ügyfelek lemorzsolódásának aránya, és egyes háztartások több szolgáltatásra is regisztrálnak. 

Mi is beszámoltunk róla, hogy a Netflix az elmúlt hónapokban egymillió előfizetőt veszített, viszont a cég vezetése bizakodik és optimistán látja a jövőt. A jelek szerint nem ok nélkül. Eközben az előfizetők számát tekintve a Netflixet megelőzte Walt Disney streamingszolgáltatása.