Közös megegyezéssel távozik az Adidas vezérigazgatója, Kasper Rorsted, annak ellenére, hogy megbízatását 2020-ban öt évre meghosszabbították. A dán származású Rorsted 2016-ban vette át a sportszergyártó vezetését. A Henkeltől igazolták, ahol meglehetősen szép eredményeket ért el, növelte az árbevételt és hatékonyan karcsúsította a portfóliót. 

Jeddah,Saudi,Arabia,August,26,2021:,Adidas,Football,With,Football
Fotó: Shutterstock

Az Adidasnál is erősen bekezdett, eladta az évek óta csak szenvedő Reebokot, ám tavaly elég nagy zakóba futottak bele a koronavírus miatt bevezetett boltbezárások, valamint a cég számára kulcsfontosságú ázsiai piacok gyengélkedése miatt. A cég részvényeinek árfolyama az idén 37 százalékkal zuhant, 

egyike lett az Euro Stoxx 50 index legrosszabbul teljesítő papírjainak.

A vezérigazgató távozásának azonban nem örültek a befektetők, a hétfői kereskedésben 4,2 százalékos esés után 158,7 eurón zárt a kurzus. Rorsted tevékenysége nyomán tavaly ilyenkor 67 milliárd euróra hízott a cég kapitalizációja, azóta azonban nagyjából a 2016-os szintre süllyedt vissza. A két nagy versenytárs, a Nike és a Puma viszont sikeresen növelte árfolyamát.

 

A Bloomberg értesülései szerint a vezérigazgató lemondását hosszas beszélgetések előzték meg a felügyelőbizottsággal. Rorstedet megviselte a pandémia alatt a cég prosperálásáért folytatott küzdelem, valamint az is, hogy nyilvánosan is sokat bírálták, mondván, a patinás cég folyamatosan csúszik boltjai bérleti díjával. 

Elemzői vélemények szerint ugyan sokat tett a cég modernizációjáért és áramvonalasításáért, de a következő vezető egyik legfontosabb feladata az lesz, hogy a sportbizniszhez közel álló többi iparágban – például a szórakoztató- és a divatiparban – is javítsa a márka megítélését, és ezen keresztül növelje az eladásokat. Az amerikai rivális Foot Locker tavaly cserélte le első emberét, Mary Dillon a divatszektorból érkezett, az Ulta Beauty vezérigazgatója volt.

Rorsted javára írandó, hogy felgyorsította az Adidas digitális átmenetét, így például megduplázta közvetlen eladásait az észak-amerikai piacon. Ugyanakkor a vártnál gyengébb kínai eladások miatt a cég júliusban kénytelen volt profitfigyelmeztetést kiadni. Az ázsiai piacon nehézség az újjáéledő kínai nacionalizmus is, ennek jegyében a vevők inkább a hazai márkákat (Anta, Li Ning) keresik.