Aggodalmát fejezte ki Németország versenyképessége miatt a német DPA hírügynökségnek adott interjúban a Daimler Truck haszongépjármű-gyártó vállalat üzemi tanácsának elnöke. Michael Brecht egy átfogó terv kidolgozását várja el a politikusoktól az elektromobilitásra való átálláshoz, saját vállalatától pedig nagyobb beruházásokat a technológia meghonosítása érdekében.

Hydrogen truck trial run, 27 June 2022, Rhineland-Palatinate, Wörth am Rhein: A hydrogen test vehicle of the type "GenH2 Truck Prototype 2" drives along a test track at the Wörth plant of truck manufacturer Daimler Truck. The hydrogen test vehicle "GenH2 Truck Prototype 2" is presented there. Photo: Uwe Anspach/dpa (Photo by UWE ANSPACH / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP) Hydrogen truck trial run
Fotó: Uwe Anspach / AFP

Nagyon aggódom Németország, mint ipari helyszín miatt

– jelentette ki Brecht a Deutsche Presse-Agentur hírügynökségnek adott interjúban. Németország és Európa iparpolitikája szerinte nyomába sem ér a Kínában vagy az Egyesült Államokban folytatottnak.

Ilyen sebességgel ez egész egyszerűen nem fog menni. Reményét se látom annak, hogy megfelelő infrastruktúra épülne ki, amely lépést tudna tartani az igényekkel

– mondta Brecht, utalva az e-mobilitás meghonosítása irányába tett intézkedésekre.

Véleménye szerint mindenki csak beszél egy átfogó terv szükségességéről, de eddig csak egyedi kezdeményezések történtek, nagy átfogó stratégia még nem született meg. Brech állítása szerint a döntéshozók túlságosan szűklátókörűek, és a következő két-három évben gyakorlatilag minden nagyobb döntést meg kell hozni a kibocsátásmentes meghajtásokkal kapcsolatban.

Ellenkező esetben Németország és Európa ipara tíz év múlva talán még gyengébb lehet, mint az átalakulás előtt.

Németország 2030-ra kitűzött klímacéljainak teljesítéséhez szerinte már most kész tervnek kellene lennie arról, hogy hol és mennyi töltőállomást kell létesíteni.

Michael Brecht kulcsfontosságúnak tartja a saját akkumulátorgyártó ipar létrehozását is.

Ez ugyanis elemi fontosságú lenne ahhoz, hogy a belső égésű motor fokozatos kiváltása után Németországban fenntartható módon lehessen munkahelyeket biztosítani.

A Daimler Truck üzemi tanácsának elnöke úgy látja, hogy az iparvállalatok a hatalmas beruházási igény miatt csak beszélnek a technológiai átállás szükségességéről, de nem merik megtenni a döntő lépést. Álláspontja szerint, amennyiben nem születik hamarosan döntés, akkor ezek a hatalmas beruházások máshol fognak megvalósulni.

Akkor pedig még vagy húsz évig fogunk itt belsőégésű motorokat gyártani, majd jöhet a dezindusztrializáció

– jegyezte meg.

Brecht leszögezte azt is, hogy

Németországban versenyképes energiaárakra van szükség, mivel az iparnak kiszámíthatóságra és megbízhatóságra van igénye.

Ezen a téren az állam mielőbbi beavatkozását sürgette, hangsúlyozva, hogy a villamos energia ára egyre inkább meghatározó versenyképességi tényezővé válik az ipari telephelyek számára.

Az osztrák termelőipart is elgáncsolja az energiaválság

Nyugati szomszédunk versenyképességének megőrzése érdekében a kormányzat mielőbbi beavatkozását sürgetik az osztrák érdekvédelmi szervek.