Elképzelhető, hogy Németország végül nem használja ki teljesen a cseppfolyósított földgáz (LNG) fogadására kiépítés alatt lévő infrastruktúrát, de az importkapacitás megléte kulcsfontosságú annak érdekében, hogy elkerüljék az ellátás esetleges beszűkülését – nyilatkozta az ország vezető közműszolgáltatója, az RWE vezérigazgatója.

WILHELMSHAVEN, GERMANY - JULY 08: In this view a terminal for connecting floating stations for liquified natural gas (LNG) stands under construction on July 8, 2022 near Wilhelmshaven, Germany. The terminal will allow the docking of floating storage and regasification units (FSRU), which are ships that can convert liquified natural gas back into gas form and then deliver it directly into Germany's gas network and storage system. Natural gas from the Wilhelmshaven terminal will be sent through a 30km pipeline, also currently under construction, to the Etzel underground storage facility. The new terminal, scheduled for completion by the end of this year, will allow Germany to import LNG by ship from countries including the USA and Qatar in order to lower Germany's reliance on gas imports from Russia.
Sokkal drágábbak lesznek a terminálok, mint eredetileg tervezték.
Fotó: David Hecker / Getty Images


Markus Krebber azokra a felvetésekre reagált a Der Stern és a Capital magazinnak adott interjúban, amelyek szerint Berlin talán túllőtt a célon az LNG-vel. Rekordidő alatt több úszó tárolót és újragázosító egységet építenek fel a tengerparton, hogy LNG-vel pótolják az Oroszországból kieső mennyiséget. 

Négy helyszínen hat telep épül, amelyek az év végén kezdik meg a munkát, és évente 27 ezer milliárd köbméter LNG feldolgozására lesznek alkalmasak.

Ezek közül ötöt a kormány bérel.
Krebber szerint talán nem tudják teljesen kihasználni a teljes kapacitásukat, de garantálják az ellátás biztonságát, ezért szükség van rájuk. Az RWE a kormány által bérelt öt üzem egyikének a kezelője és résztulajdonosa egy tervezett fix LNG-importterminálnak is, emlékeztetett ezzel kapcsolatban a Reuters.

WILHELMSHAVEN, GERMANY - JULY 16: In this view from an airplane a terminal for connecting floating stations for liquified natural gas (LNG) stands under construction on July16, 2022 near Wilhelmshaven, Germany. The terminal will allow the docking of floating storage and regasification units (FSRU), which are ships that can convert liquified natural gas back into gas form and then deliver it directly into Germany's gas network and storage system. Natural gas from the Wilhelmshaven terminal will be sent through a 30km pipeline, also currently under construction, to the Etzel underground storage facility. The new terminal, scheduled for completion by the end of this year, will allow Germany to import LNG by ship from countries including the USA and Qatar in order to lower Germany's reliance on gas imports from Russia.
Nem tudják majd kihasználni a teljes kapacitást.
Fotó: David Hecker / Getty Images

Hivatalos német jelentés szerint az LNG-infrastruktúra kiépítése jóval drágább lesz az eredetileg tervezettnél, és meghaladja a Bundestag által a 2022–2038-as időszakra jóváhagyott 9,8 milliárd eurót. (Egy euró 381,6 forint.)
Az RWE vezérigazgatója az interjúban elmondta azt is, hogy bár Oroszország augusztus végén teljesen leállította az azóta felrobbantott Északi Áramlat 1 vezetéken a gázszállítást, szerződéses kötelezettségeinek azóta is eleget tesz az Ukrajnán keresztül vezető vezetéken. „Ha úgy gondoljuk, hogy ez továbbra is így marad, akkor kevesebb LNG-terminálra van szükség. De ha biztosak akarunk lenni a dolgunkban, akkor kell az alternatív infrastruktúra” – hangsúlyozta, és emlékeztetett, hogy Németország még nem jutott túl a gazdaságot sújtó energiaválságon.
Utóbbiban egyetért vele az egész kontinensre vonatkozóan a norvég energetikai óriás, az Equinor vezérigazgatója, Anders Opedal is, aki szerint a következő két télen is küzdelmes lehet a kiesett orosz források pótlása, miután a kínai kereslet visszatér a földgáz piacára.