BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

KFC és Pizza Hut: megették a profitot az akciók

Jóval kisebb negyedéves profitot mutatott fel a Pizza Hut és a KFC anyavállalata, mint amit az elemzők vártak. A Yum! Brands agresszív promóciókkal és fejlesztésekkel növelte az eladásait, a nyeresége viszont negyedével csökkent.

Részvényeladásokkal vette tudomásul a piac a Yum! Brands szerdán közölt negyedéves pénzügyi jelentését. Hiába duplázta meg promócióit, akcióit és reklámjait a cég, a nyereség messze elmaradt a várakozásoktól és a korábbitól.

Bangkok,,Thailand-,February,6,,2019,:,Crispy,Fried,Chicken,And BANGKOK, THAILAND- FEBRUARY 6, 2019 : Crispy fried chicken and cup of drink served in retail background of KFC restaurant. KFC is popular fast food chain known as Kentucky Fried Chicken.
Versenytársai mind megelőzték negyedéves profitban a KFC anyavállalatát, a Yum! Brandset.
Fotó: Shutterstock

A részvények több mint 3 százalékot estek a szerdai tőzsdei kereskedésben, annak ellenére, hogy az amerikai vállalat felülmúlta az első negyedéves, azonos bázisra vonatkozó becsléseket.

A többek között a KFC, a Pizza Hut és a Taco Bell gyorséttermi márkát tulajdonló Yum! Brands a kereslet lassulását tapasztalta tavaly. Azért, hogy ezt megállítsa, agresszív promóciós és ár-érték arányban rendkívül kedvező ajánlatokat vezetett be, főként az alacsonyabb jövedelmű vásárlók becsábítására.

Az akciók sikeresek voltak a vásárlók bevonzásában: a bolti forgalom összességében 8 százalékot nőtt azonos bázison számolva, és jóval felülmúlta az 5,45 százalékos negyedéves emelkedésre vonatkozó becsléseket.

Az agresszív promóciók miatt azonban kevesebb nyereség keletkezett a forgalomból. Ehhez jött hozzá, hogy a munkaerő- és nyersanyagköltség növekedett, valamint a cég tetemes összegeket fektetett a digitális átállásba, a technológiába és az automatizálásba. Így 

a vállalat negyedéves nyeresége közel 25 százalékkal csökkent éves alapon.

Egyszeri tételek nélkül számolva a bevétel 1,65 milliárd dollár volt, ami meghaladta a várt 1,62 milliárd dollárt. A nyereséget tekintve már nem ilyen rózsás a helyzet. A cég 300 millió dolláros, azaz részvényenként 1,05 dolláros nyereségről számolt be, míg egy évvel korábban a profitja 399 millió dollár, azaz részvényenként 1,36 dollár volt. A KFC azonos bázison elért forgalma 9 százalékkal, míg a Pizza Huté 7 százalékkal nőtt, köszönhetően a nemzetközi piacoknak.

A Yum Brands árfolyama 1 éves
 

A Yum! Brands az év első három hónapjában 746 új üzletet nyitott az étteremláncaiban – írta meg a CNBC.

Chris Turner pénzügyi igazgató a jelentésben arról számolt be, hogy a második negyedéves üzemi eredmény várakozásai szerint 10-20 millió dollárral csökken. Összehasonlítva versenytársaival, a franchise márkákat tulajdonló vállalat igencsak elmarad a többiektől. A McDonald’s, a Burger King-anyavállalata, a Restaurant Brands és a Chipotle Mexican Grill mind felülmúlták a negyedéves forgalomra és nyereségre vonatkozó várakozásokat – számolt be a Reuters.

Ellepné a Pizza Hut a magyar vidéket

Franciaország és Lengyelország után a cseh, a szlovák és a magyar piacon is franchise-hálózatot épít a Pizza Hut: első körben az 50 ezer lakos feletti városokban jelenhet meg vidéken.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.