Részvényeladásokkal vette tudomásul a piac a Yum! Brands szerdán közölt negyedéves pénzügyi jelentését. Hiába duplázta meg promócióit, akcióit és reklámjait a cég, a nyereség messze elmaradt a várakozásoktól és a korábbitól.

Bangkok,,Thailand-,February,6,,2019,:,Crispy,Fried,Chicken,And BANGKOK, THAILAND- FEBRUARY 6, 2019 : Crispy fried chicken and cup of drink served in retail background of KFC restaurant. KFC is popular fast food chain known as Kentucky Fried Chicken.
Versenytársai mind megelőzték negyedéves profitban a KFC anyavállalatát, a Yum! Brandset.
Fotó: Shutterstock

A részvények több mint 3 százalékot estek a szerdai tőzsdei kereskedésben, annak ellenére, hogy az amerikai vállalat felülmúlta az első negyedéves, azonos bázisra vonatkozó becsléseket.

A többek között a KFC, a Pizza Hut és a Taco Bell gyorséttermi márkát tulajdonló Yum! Brands a kereslet lassulását tapasztalta tavaly. Azért, hogy ezt megállítsa, agresszív promóciós és ár-érték arányban rendkívül kedvező ajánlatokat vezetett be, főként az alacsonyabb jövedelmű vásárlók becsábítására.

Az akciók sikeresek voltak a vásárlók bevonzásában: a bolti forgalom összességében 8 százalékot nőtt azonos bázison számolva, és jóval felülmúlta az 5,45 százalékos negyedéves emelkedésre vonatkozó becsléseket.

Az agresszív promóciók miatt azonban kevesebb nyereség keletkezett a forgalomból. Ehhez jött hozzá, hogy a munkaerő- és nyersanyagköltség növekedett, valamint a cég tetemes összegeket fektetett a digitális átállásba, a technológiába és az automatizálásba. Így 

a vállalat negyedéves nyeresége közel 25 százalékkal csökkent éves alapon.

Egyszeri tételek nélkül számolva a bevétel 1,65 milliárd dollár volt, ami meghaladta a várt 1,62 milliárd dollárt. A nyereséget tekintve már nem ilyen rózsás a helyzet. A cég 300 millió dolláros, azaz részvényenként 1,05 dolláros nyereségről számolt be, míg egy évvel korábban a profitja 399 millió dollár, azaz részvényenként 1,36 dollár volt. A KFC azonos bázison elért forgalma 9 százalékkal, míg a Pizza Huté 7 százalékkal nőtt, köszönhetően a nemzetközi piacoknak.

A Yum Brands árfolyama 1 éves
 

A Yum! Brands az év első három hónapjában 746 új üzletet nyitott az étteremláncaiban – írta meg a CNBC.

Chris Turner pénzügyi igazgató a jelentésben arról számolt be, hogy a második negyedéves üzemi eredmény várakozásai szerint 10-20 millió dollárral csökken. Összehasonlítva versenytársaival, a franchise márkákat tulajdonló vállalat igencsak elmarad a többiektől. A McDonald’s, a Burger King-anyavállalata, a Restaurant Brands és a Chipotle Mexican Grill mind felülmúlták a negyedéves forgalomra és nyereségre vonatkozó várakozásokat – számolt be a Reuters.

Ellepné a Pizza Hut a magyar vidéket

Franciaország és Lengyelország után a cseh, a szlovák és a magyar piacon is franchise-hálózatot épít a Pizza Hut: első körben az 50 ezer lakos feletti városokban jelenhet meg vidéken.