A horvát csodagyerek, Mate Rimac 2018-ban mutatta be 1888 lóerős elektromos sportkocsiját, a Neverát. A nulláról 100 ra 1,9 másodperc alatt gyorsuló autó minden elvárást felülmúlt és több világrekordot is felállított. A hiperkocsi viszont a sorozatgyártás előtt tökéletesítésre szorult.  A

 Nevera 45 törésteszt és 18 prototípus legyártása után 2022 nyarán megkapta az összes szükséges engedélyt, és elkezdődhetett a gyártás. 

Rimac, model, car, luxus, luxory,
Fotó: Rimac Newsroom

Az első Nevera tulajdonosa a Forma–1-es világbajnok Nico Rosberg lett, aki a zágrábi gyárból személyesen vitte haza callisto zöldre festett 001-es alvázszámú autóját. A többi példány leszállításáig azonban 2023 tavaszáig várni kellett, az autók ugyanis mind kézzel készülnek, ezért a gyártásuk időigényes. Mostanra viszont a Bugatti értékesítési hálózatán keresztül a világ minden tájára eljutottak a megrendelt Neverák. Erről a gyár a közösségi oldalán számolt be, miután az amerikai tulajdonosához is megérkezett az első puskaporszürke versenyautó.  
 

Mérföldkőhöz ért
 

Az elmúlt hetekben mérföldkőhöz érkezett a Rimac Automobili, hiszen eddig sokan kételkedtek a sorozatgyártás sikerében. A gyakran horvát Elon Muskként aposztrofált tulajdonos, Mate Rimac szerint ezek a kételyek eltűnhetnek, hiszen az idén 50 autót szállítanak le. 

Az egyenként kétmillió euró értékű járművek iránt óriási a kereset, ezért a várólisták is igen hosszúak. 

A Nevera gyártásával párhuzamosan Rimacék az új, elektromos Bugatti tervén is dolgoznak. A horvát cég ugyanis a nagymúltú sportkocsigyártó többségi tulajdonosa, ezért várhatóan a következő Bugatti a Neverában is alkalmazott technológiával kerül piacra.