Az egy napon megjelenő Barbie és Oppenheimer filmek rajongói nemcsak az internetet, hanem a mozikat is lerohanták, az üzemeltetők pedig mindent megtesznek azért, hogy az évek óta gyengélkedő ágazat ki tudja használni a jelenséget. A speciális menük, a tematikus- és dupla vetítések, valamint a rendes moziélményre éhező nézők valószínűleg hatalmas bevételeket hoznak majd a konyhára – írta a Financial Times.

mozi
A Barbie és az Oppenheimer a nyár, de talán az év legnagyobb mozieseményének ígérkezik.

A koronavírus-járvány alatt éveken keresztül szenvedő mozik a 2023-as nyári szezontól nem vártak sokat – bár a nézők szépen-lassan visszatérnek, az új Mission Impossible és Indiana Jones mellett csak gyengén teljesítő filmeket vetítettek, mint például a Flash – A villámot. Július közepén azonban a langyos időszak hirtelen felforrósodott.

A Greta Gerwig által rendezett és Margot Robbie főszereplésével készült Barbie, valamint az Oppenheimer, Christopher Nolan háromórás filmje egy napon kerültek bemutatásra, az egymással szinten szöges ellentétben álló mozik pedig teljesen megőrjítették az internetet.

A „Barbenheimer-nek” keresztelt jelenség nézők hullámát indította el a mozik felé, akik közül sokan dupla filmként akarják megnézni a meglepő párosítást – a kettő együtt pedig 4 óra 54 percig tartana, jó néhány vécészünettel.

A büfékben Barbie-témájú menüt lehet venni, a kosztümben érkezőknek akciós a popcorn, néhány filmszínház pedig a bemutatóra rózsaszínbe és feketébe öltözött. A B&B Theaters mozilánc például koktélokat kínál a filmek mellé: a legnagyobb rajongók az Oppenheimert „Bombának” keresztelt whiskyvel, a Barbie-t pedig a „Think Pink” nevű tequila itallal fogyaszthatják. 

Ezek a marketingpromóciók már az első napon hatalmas sikert arattak, és sok mozi nem volt felkészülve a nagy érdeklődésre. Chris Tickner, a BB Theatres marketingigazgatója elmondta, hogy rengeteg prémium termékeket halmoztak fel a bemutatóra, de csúnyán alábecsülték a Barbie-áruk iránti keresletet – például a babák csomagolására emlékeztető popcornos dobozokat, amelyeket egy nap alatt elkapkodták a rajongók.

Ami volt, azt mind elvitték. Ha tudtam volna, hogy mi lesz ezen a hétvégén, többször ennyit vettem volna belőlük, mert a nézők imádják a tematikus dolgokat. De a két film által kiváltott őrületre szerintem senki sem számított 

– mondta Ticker, aki szerint az ágazatban mindenki örül a Barbenheimer sikerének, csak kár, hogy nem látták előre a hatalmas érdeklődést.

Anthony LaVerde, az Emagine Entertainment mozicsoport vezérigazgatója elmondta, hogy csapata ügyelt arra, hogy a filmeket úgy ütemezzék, hogy ne legyen átfedés közöttük, így a Barbenheimer-rajongók mindkettőt ugyanazon a napon láthatják, 15 perces szünettel a kettő között.

A stúdiók erős bevételekre számítottak mindkét filmnél, és azt jósolták, hogy csak a hétvégi jegyeladásokkal a Barbie 100, az Oppenheimer pedig 50 millió dollárt fog keresni, ami a nyári szezonban kiemelkedő eredmény lenne.

S bár a hétvégi nyitás kifejezetten fontos a hollywoodi filmek számára, a hatalmas érdeklődés miatt valószínű, hogy a jegyeladások a következő hetekben is magasan fognak maradni.

A felhajtás különösen jókor érkezett meg, miután a hollywoodi színészek szakszervezete sztrájkba lépett, ami megakadályozta a sztárokat abban, hogy filmjeiket népszerűsítsék. Az amerikai mozik lobbicsoportjának, a Nemzeti Színház-tulajdonosok Szövetségének a szeme azonban kétségtelenül felcsillant Barbenheimer-jelenség miatt, amikor kiderült, hogy a hétvégén csak az Egyesült Államokban több mint 200 ezer rajongó váltott jegyet mindkét filmre, egyetlen napon.

A rózsaszínen fénylő Barbie és a nukleáris tűzzel égő Oppenheimer összekapcsolása egy zseniális, ám előre nem látható és valószínűleg véletlen marketingfogás volt, amelyet a rajongók abszurd mémek ezreivel hajtottak még magasabbra. A sikerhez azonban kétségtelenül hozzájárul az is, hogy a nézők ki voltak éhezve egy elismert rendezővel és színészekkel feltöltött, veterán stábbal leforgatott filmre – ehelyett viszont kettőt kaptak, egy napon.