Miközben színészek ezrei lépnek sztrájkba Hollywoodban a fizetésük és a mesterséges intelligencia körül kialakult vitában, a közönség a filmszínházakba özönlik, hogy még addig tudjanak moziba menni, amíg van mit nézni. Tom Cruise ikonikus szériája, a Mission: Impossible legújabb része ezen a hétvégén debütál a nagy vásznon, és a jegyeladásokat látva a Paramount Picture dörzsölheti a tenyerét.

2023 - Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One - Movie SetRELEASE DATE: July 14, 2023 TITLE: Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One STUDIO: Paramount Pictures DIRECTOR: Christopher McQuarrie PLOT: Seventh entry in the long-running Mission: Impossible series. STARRING: TOM CRUISE.
Tom Cruise Ethan Hunt szerepében a Mission: Impossible – Leszámolás című filmben.
Fotó: Northfoto

Ethan Hunt és csapata a bemutató napján 15,5 millió dollárt termelt, ebből 7 milliót csak az Egyesült Államokban – írta meg a The Guardian. Az ezt megelőző, 2018-as hatodik rész ennél egymillió dollárral kevesebbel nyitott, így várhatóan a hetedik lehetetlen küldetés remek számokat produkál majd a vasárnapi zárásig.

Az előrejelzések szerint 

a Mission: Impossible – Leszámolás első része a nyitó hétvégén 95 millió dollárt kalapozhat össze az Egyesült Államokban, illetve 160 millió dollárt világszinten.

Ha ez valóban összejön a filmnek, az azt jelenti, hogy egyetlen hét alatt sikerülne visszatermelnie azt a 290 millió dollárt, amelyet a stúdió a forgatásokra költött. Ez a bravúr a Disney-nek nem sikerült az idei évben, négy sikervárományos blockbustere is megbukott a pénztáraknál. Az M:I hetedik részével Tom Cruise megismételheti a tavalyi bravúrját, amikor a Top Gun: Maverick című filmjével 1,5 milliárd dolláros bevételt ért el.

Az új Mission: Impossible film nagyszabású marketingkampánnyal lett megtámogatva, amely arra összpontosított, hogy az alkotás látványos mutatványait a legjobb a nagy vásznon megnézni. Emellett az előzetes kritikák is elismerők voltak, így a siker garantált.

A pesszimistább hangok azonban arra figyelmeztetnek, hogy az első hétvége számaiból még nem szabad következtetéseket levonni. 

Példának lehet felhozni a legújabb Indiana Jones.filmet, amely a két héttel ezelőtti premierhétvégéjén még világszinten 130 millió dollárt hozott össze, majd utána földbe állt, és 50 millió dollárral van elmaradva attól, hogy a készítési költségeit visszahozza. 

Még ennél is rosszabb eredményt ért el a Pixar Elemi című animációs filmje, valamint a DC szuperhősfilmje, a Flash.

'Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One' US PremiereJuly 10, 2023, New York, New York, USA: Tom Cruise attends the US Premiere of 'Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One' at Rose Theater, at Jazz at Lincoln CenterÕs Frederick P. Rose Hall in New York. „Mission Impossible - Dead Reckoning Part One” New York Premiere July 10, 2023
Fotó: Northfoto

A Mission: Impossible – Leszámolásnak egy hete van, hogy teletömje a Paramount zsákját pénzzel, hiszen július 21-én (Magyarországon július 20-án) a Barbie-film és az Oppenheimer rúgja be a mozik ajtaját. A nyár két legvártabb filmje valószínűleg letarolja a filmvilágot, amit ha megtámogat a sztrájk miatti pánik, akkor akár rekordszámok is születhetnek a rózsaszín csodavilág vagy az atombomba megalkotójának filmjével.

Kánaán a mozirajongóknak: Tom Cruise és a Barbenheimer szórakoztat minket július második felében

Az idén korábban jön a karácsony a mozirajongók számára. A következő két hétben három kasszasikernek ígérkező film is debütál a vetítőtermekben, csak győzze a pénztárcánk a sok mozizást. A Mission: Impossible – Leszámolás – Első rész már ezen a héten műsorra kerül, de jövő héten lesz a nyár két legjobban várt premierje, az Oppenheimer és a Barbie.

Tom Cruise-t arról kérdezték, hogy mérges-e, amiért a két sláger film elvonhatja a reflektorfényt az M:I elől. A színész elmondta, hogy erről szó sincs, és alig várja, hogy láthassa Greta Gerwig és Christopher Nolan új alkotásait. Hozzátette, hogy jövő hét péntekre már megvan a jegye az Oppenheimerre, illetve a szombati Barbie-filmre is megvette már a belépőjét.

Ez azt jelenti, hogy Cruise nem vállalja be a Barbenheimer-kihívást. Az USA-ban rengetegen vannak, akik a hatalmas hype miatt egy napon nézik meg a két filmet, és ezt Barbenheimer-mozizásnak nevezték el a közösségi médiában. Az Egyesült Államok legnagyobb mozihálózata, az AMC közölte, hogy az előfizetéses ügyfeleik közül már 20 ezren vásároltak ugyanarra a napra jegyet a Barbie-ra és az Oppenheimerre.