A United Auto Workers (UAW) szakszervezet a hétvégén a General Motors két újabb, Tennessee-ben lévő motorgyárára terjesztette ki a sztrájkot, amivel lassíthatja a cég nagy méretű pick-upjainak a gyártását, és még nagyobb pénzügyi problémákat okozhat.
A sztrájk hét hete kezdődött, de a három nagy detroiti autógyár közül már a GM az egyetlen, amelynek nem sikerült megállapodnia a szakszervezettel. A Ford szerdán, a Chryslert birtokló Stellantis pedig szombaton egyezett meg az UAW-vel. Mindkét vállalat beleegyezett a bérek rekordméretű, 25 százalékos emelésébe négy és fél év alatt.
A Reuters értesülése szerint a GM egyelőre a nyugdíjakat és az ideiglenes munkavállalók ügyében tart ki. A hírügynökség ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy a GM-nek több nyugdíjasa van, mint a másik két érintett vállalatnak, így a 2007 előtt felvettek ellátása többe kerülne, mint a riválisoknak.
Shawn Fain, az UAW elnöke csalódottságát fejezte ki a Reutersnek küldött közleményében, amiért a „GM fölöslegesen és felelőtlenül elzárkózik egy tisztességes megállapodástól”.
A GM közleménye szerint két nagy pick-up gyára lehet érintett, és a cég gyors megállapodásra törekszik.
Az UAW már sztrájkol a texasi Arlingtonban lévő üzemben, ahol a Chevy Tahoe-t, a Subunrbant és a Cadillac Escalade-ot szerelik össze. A GM múlt heti közlése szerint a sztrájk heti négyszázmillió dollárjába kerül.
A Spring Hill-i gyár, ahol most áll majd le a munka, kilenc olyan összeszerelő üzemet lát el motorral, ahol a GM legnépszerűbb és legnyereségesebb modelljeit készítik. Egyelőre nem tudni, hogy a GM és az UAW mikor folytatja az egyeztetést.