Újabb akadály merült fel a zöldítés előtt Nagy-Britanniában: az elektromos autók tulajdonosainak jelentősen a zsebükbe kell nyúlniuk, amikor rendezik a biztosító számláját. 

Ev,Car,Or,Electric,Car,At,Charging,Station,With,The
Ilyen tarifák mellett mennyire lesz gyors a zöldítés?
Fotó: Shutterstock

A Howden Group Holdings Ltd. szerint az elektromos járművek átlagos biztosítási díja tavaly év végén 1344 fontra ugrott, ami körülbelül kétszerese a hagyományos autók biztosítási tételének. 

A csoport a magasabb javítási költségekre és a műhelyekben eltöltött több időre hivatkozott. Emellett felidézik azt is, hogy jóval kevesebb szerelő ért az e-autók akkumulátorához.   

Az alkatrészek is drágábbak, és valószínűleg több a totálkár is, miután a  maradványértékek alacsonyabbak a szokásosnál.

– mondta a Howden brit és írországi vezetője, Carl Shuker. 

Rájár a rúd a szektorra

A Tesla a múlt héten csökkentette a Model Y árait Németországban, Franciaországban és Norvégiában. Az Audi decemberben bejelentette, hogy visszafogja az elektromos járművek bevezetését. Hasonlóan döntöttek a Fordnál is. Emellett Európa nagy részén csökken a vásárlóerő, és a vártnál lassabban megy a töltők telepítése is.

Habár az elektromos autók biztosítási díjai tavaly 50 százalékkal emelkedtek, jóval gyorsabban, mint a hagyományos társaiké, a biztosítók tagadják a nyerészkedést, és azzal érvelnek, hogy jóval többet is fizettek ki a szervizeknek. Howden szerint az elektromos járművekre vonatkozó baleseti kárigények átlagosan bő harmadával magasabbak, mint a belső égésű járművek esetében.