Összeomlottak a tárgyalások a Deutsche Bahn (DB) és a mozdonyvezetők szakszervezete (GDL) között, így Németország újabb vasutassztrájkra készülhet hamarosan. Az állami vasúttársaság a szóvivője szerint „messzemenő kompromisszumokat” kötött, de a GDL „dogmatikusan ragaszkodik a 35 órás munkahéthez változatlan bér mellett”.
Martin Seiler, a DB humánpolitikai igazgatója szerint a vállalat „hajlandó olyan lépéseket tenni a munkaidő csökkentése érdekében, amelyek messze túlmutatnak korábbi ajánlatunkon”, de a szakszervezet „az elmúlt négy hétben egyetlen millimétert sem volt hajlandó elmozdulni”, számolt be a Deutsche Welle internetes kiadása.
A GDL képviselői azonban azzal vádolták a vasúttársaságot, „kiszivárogtatta” a tárgyalások bizalmas részleteit a sajtónak, és felállt a tárgyalóasztaltól. A Bild című bulvárlap valóban közölt részleteket, amelyek a szakszervezet szerint csakis a munkaadó forrásaitól származhattak, mivel a GDL „évek óta” nem állt szóba az újsággal annak „tendenciózus és vádaskodó” tudósításai miatt.
A szakszervezet magukról a zárt ajtók mögött tartott egyeztetésekről nem közölt semmit, de bejelentette, hogy hétfőn sajtótájékoztatót tart.
Valószínűleg ezen jelentik be majd a következő sztrájk időpontját.
A GDL az egyeztetések újraindulása miatt a tervezettnél korábban befejezte az előző sztrájkot, amely súlyos károkat okozott Európa egyébként gyengélkedő legnagyobb gazdaságának.
A munkabeszüntetések gyakorlatilag mindennapossá váltak Németországban, csütörtökön és pénteken egy másik szakszervezet,
a Verdi szervezett tömegközlekedési sztrájkot több szövetségi államban.
A DPA tudósítása szerint leálltak a buszok, villamosok és a metró Berlin, Hamburg, Alsó-Szászország, Szász-Anhalt, Észak-Rajna-Vesztfália, Rajna-vidék-Pfalz és Türingia tartományban. A szakszervezet az új kollektív szerződésekkel kapcsolatos követeléseit nyomatékosítja a figyelmeztető sztrájkkal, jobb munkakörülményeket próbál kicsikarni.