Ingázás helyett irány a virtuális iroda – vagy mégsem
A Horizon Workrooms nevű alkalmazással indult el a dolgozók virtuális összejövetelét biztosító alkalmazás. Két évvel ezelőtt az amerikai vállalatok több mint fele már alkalmazta a virtuális valóságot, vagy elkezdte a technológia munkahelyi stratégiájába való beépítését.

A nagy lelkesedés azonban hamar kifulladt, és ezek közül számos törekvés kudarcot vallott, mert a virtuális együttműködési technológiát kínáló startup cégek megszűntek. A Mozilla még a télen bejelentette, hogy leállítja a Hubs virtuális munkaplatformját, és a nagyobb technológiai csoportok, mint például a Meta és riválisa, a Microsoft pedig csökkentették vagy átszervezték a tevékenységüket.
Csaknem egy évvel azután, hogy a Facebookból Meta Platfroms lett, a fogyasztóknak szánt metaverzum kínálata, a Horizon Worlds sikere elmaradt a vártaktól. Nem lett annyi felhasználója, mint amennyit eredetileg szeretett volna.
A Horizon, a Meta’s Quest virtuális valóság headsetjein keresztül érhető el, ahol virtuális terekben a felhasználók avatarként megjelenő felhasználók dolgozhatnak, vásárolhatnak vagy bulizhatnak másokkal.
A felhasználók folyamatos csökkenésének okaként említették azt, hogy sokan hamar megunták a metaverzum világokat, mert nem mindig találtak ott másokat, akikkel kommunikálhattak volna, illetve gyakran felmerülő panasz volt a felhasználók részéről, hogy az avatárok nem néznek ki emberinek, nem elég valóságosak-írta a Wall Street Journal.
Mentőöv lehet a mesterséges intelligencia
A veszteséges metaverzum új lehetősége lehet a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazása, ahol MI asszisztensek segítik majd többek között a valós idejű beszélgetéseket, amely a virtuális irodai munkában is valódi változást hozhat. Az irodai környezetben a VR-technológia nemcsak a sokaknak gondot jelentő ingázást küszöbölheti ki, de többek között virtuális ötletbörzét, képzéseket, szimulációkat tesz lehetővé, feleslegesség téve a számítógép monitorokat. A mesterséges intelligencia így lehetőséget nyújt egy magasabb szintű élményre a fogyasztók számára, akár az automatizált személyre szabottság formájában is.
A költséges és kényelmetlen
Amellett, hogy a virtuális valóságban való munkavégzés egyre gyakoribb bizonyos ágazatokban, például az egészségügyben és a mérnöki szakmában, a kérdés csak az, hogy a vállalatok vagy a felhasználók milyen mértékben fektetnek be ezekbe a csúcstechnológiás headsetekbe. A Meta például 1119,99 dollárt ( 405 ezer forint ) kér a vállalkozásoktól legújabb VR headsetejéért, a Meta Quest Pro modellért. Az ár mellett problémát jelenthet maga a headset egész napon át tartó viselése is munkavégzés közben. Jacob Loewenstein, a Spatial üzletfejlesztési és stratégiai alelnöke szerint:
Még mindig úgy gondolom, hogy a headset közel sem elég kényelmes bármilyen ismételt vagy hosszan tartó használathoz.



