BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Másodjára is besült a japán cég rakétája

A Space One első küldetése öt másodpercig tartott, most csak tíz perc után kellett lefújni a missziót. A japán műholdas cégek egyelőre a SpaceX-re és más amerikai vállalatokra kénytelenek hagyatkozni.

Alig pár perccel a kilövés után megszüntették a Space One nevű japán cég Kairos rakétájának küldetését szerdán, így kilenc hónappal a balul elsült első próbálkozás után másodjára sem járt sikerrel a japán űrvállalat missziója.

Japan’s Space One KAIROS No.2 Fails in Wakayama
A Space One rakétája az indítás után / Fotó: The Yomiuri Shimbun via AFP

Japánnak nagy tervei vannak az űrben

A Reuters beszámolója szerint a Kairos második próbálkozása mindössze 10 percig tartott a kilövés után, ami újabb visszalépés az ország születőben lévő űripara számára, noha a kormány szeretné fejleszteni azt iparágat, és a 2030-as évek elejére szeretne évi 30 rakétát kilőni.

A Canon Electronics, az IHI, az építőipari Simizu és egy állami bank együttműködésével létrehozott Space One rakétája a tervek szerint öt kis műholdat állított volna Föld körüli pályára, köztük egyet a Tajvani Űrügynökség számára. 

A Kairos márciusi első utazása még ennél is rosszabbul sikerült, akkor a rakéta öt másodperccel az indítás után felrobbant.

A hazai rakéták hiánya miatt egyre több japán űrkutatási cég, mint a radarműholdakat gyártó iQPS vagy az űrszemét ellen küzdő Astroscale, ezért kénytelen a SpaceX vagy a kisebb rakéták indításával foglalkozó startup, a Rocket Lab szolgáltatásait igénybe venni.

Az ország állami űrügynöksége (JAXA) pedig elhalasztotta az Epsilon S debütálását, miután a múlt hónapban a hajtómű elhasalt egy teszten. A JAXA nagyobb, H3 rakétája is besült első útján tavaly márciusba, ám azóta három sikeres küldetést már teljesített, és megbízásokat is nyert, például a francia Eutelsattól.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.