Az európai autógyártó problémáinak taglalása során gyakran esik szó a zuhanó kínai eladásokról, ám az iparág problémáinak jelentős részéért felel a gyenge hazai kereslet is. Ezt támasztják alá az európai autógyártókat tömörítő ACEA kedden közzétett adatai is, melyek szerint az Európai Unióban tavaly mindössze 0,8 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma.
A gyenge növekedés hátterében az áll, hogy a négy legnagyobb piacból csak Spanyolország tapasztalt növekedést, 7,1 százalékos mértékben, míg Franciaországban (mínusz 3,2 százalék), Németországban (mínusz 1 százalék) és Olaszországban (mínusz 0,5 százalék) csökkentek az eladások.
A decemberi adatok azonban már jelezhetik a fényt az alagút végén, hiszen az elmúlt év utolsó hónapjában az uniós eladások 5,1 százalékos növekedése volt tapasztalható éves szinten. Itt is Spanyolország telesített a legjobban: 28,8 százalékkal nőtt a forgalom, míg Franciaországban enyhe, másfél százalékos bővülés volt tapasztalható.
A németországi és olaszországi eladások 7,1 és 4,9 százalékkal estek decemberben.
Az elektromos hajtású autók terjedése megtorpant az unióban tavaly, decemberben ezek csak a harmadik legnépszerűbb hajtást képviselték 15,9 százalékos részesedésükkel, ami az jelenti, hogy az év egészében a forgalom 13,6 százalékát adták, megelőzve a 11,9 százalékot adó dízeleket, de elmaradva a benzines autók 33,3 és a hibridek 30,9 százalékos részesedésétől.
Ha csak a december hónapot nézzük, az elektromos autók eladásai 10,2 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól, főként a német (mínusz 38,6 százalék) és francia (mínusz 20,7 százalék) eladások zuhanása miatt. Az egész éves eladások 5,9 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól.
A plug-in hibridek eladásai a közösség egészében 4,9 százalékot nőttek decemberben éves szinten, főként a 44,9 százalékkal bővülő francia piacnak köszönhetően, de Németországban is 6,8 százalékkal több ilyen autót adtak el decemberben, mint egy évvel korábban. Az év egészét nézve azonban a plug-in hibridekből is 6,8 százalékkal kevesebb fogyott, mint egy évvel korábban.
A sima hibridek eladásai 33,1 százalékkal bővültek tavaly decemberben, így piaci részesedésük a hónap során elérte a 33,6 százalékot is, amivel immár negyedik hónapja zsinórban megelőzték a benzines autókat is.
A benzines autók eladásai decemberben 1,8 százalékot estek, hiszen Spanyolország (16 százalékos növekedés) kivételével mindegyik nagy piacon visszaestek az eladások, leginkább Franciaországban (23 százalékos csökkenés). A benzines autók tették ki a decemberi európai eladások 29,6 százalékát. A dízelüzemű autók eladásai 15 százalékot estek decemberben éves szinten.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.