
Német autógyártók: kiterítette lapjait a Volkswagen és a Daimler – Európában és Ázsiában is bajban vannak, az Audi a bűnös
Meglehetősen rossz évet zárt tavaly két német autógyártó is. A Daimler Truck német teherautó- és buszgyártó cég jelentősen kevesebb haszongépjárművet adott el tavaly az európai és az ázsiai piacokon gyengülő kereslet miatt, de a Volkswagen csoport márkáinak összesített eladásai is csökkentek 2024-ben a vállalatok keddi jelentései alapján.

Daimler Truck német autógyártó
A Daimler Truck globális eladásai 12 százalékkal 460 ezer járműre csökkentek 2024-ben.
Az ázsiai piacon 22 százalékos, az európai piacon pedig 20 százalékos volt a visszaesés.
Észak-Amerikában, a Daimler Truck legnyereségesebb régiójában az eladások csak 2 százalékkal csökkentek.
A gyenge eladások a tehergépjármű üzletágat sújtotta, a Daimler Truck autóbusz-értékesítései viszont kissé növekedtek, 26 100 darabról 26 600 darabra.
A tisztán elektromos meghajtású járművek értékesítése is nőtt, bár az ilyen modellek továbbra is csak kis részét teszik ki a vállalat teljes értékesítésének.
A vállalat 2024-ben 4035 tisztán elektromos járművet értékesített, ami 17 százalékos növekedést jelent 2023-hoz képest.
A Daimler Truck, a nehéz haszongépjárművek egyik legnagyobb globális gyártója 2021-ben vált le a német Mercedes-Benz autógyártóról. A Daimler Truck a Mercedes-Benz márkanév mellett Freightliner és a Western Star márkanév alatt is gyárt nehéz teherautókat és buszokat.
Volkswagen csoport
A cégcsoport világszerte 9,027 millió járművet szállított ki, ami 2,3 százalékos csökkenést jelent 2023-hoz képest. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Volkswagen csoport elérte a globálisan 9 millió jármű kiszállítására kitűzött éves célját.
2023-ban a Volkswagen csoport az összes márkából több mint 9,2 millió járművet szállított ki, ami jelentősen több volt, mint egy évvel korábban. 2024-re a konszern eredetileg további, akár 3 százalékos értékesítési növekedést tűzött ki célul, de szeptemberben elvetette ezt, mivel értékesítési nehézségek léptek fel az egykor jövedelmező kínai piacon.
- Kínában közel 10 százalékkal csökkentek az eladások.
- Nyugat-Európában 0,4 százalékkal mérséklődött a cégcsoport értékesítése,
- míg Észak-Amerikában 6 százalékkal,
- Dél-Amerikában pedig 15 százalékkal tudta növelni eladásait tavaly az előző évhez képest.
A zászlóshajó márka, a VW mellett a Volkswagen konszern leányvállalatai és márkái közé tartozik az Audi, a Porsche, a Škoda és a SEAT.
Különösen az Audi luxusmárka 12 százalékkal kisebb eladásai húzták le a vállalat teljesítményét.
Michael Breme igazgatósági elnök decemberi tájékoztatása szerint ugyanakkor az Audi Hungária jelenleg nagyon jó helyzetben van.
A konszern összes értékesítésének több mint felét adó VW eladásai 1,4 százalékkal csökkentek 2024-ben, míg a Porsche sportkocsi márka eladásai 3 százalékkal estek vissza. Ezzel szemben a SEAT/Cupra eladásai 7,5 százalékkal, a Škoda értékesítései pedig 6,9 százalékkal nőttek. E márkák növekvő eladásai azonban nem tudták ellensúlyozni a többi márkánál elszenvedett visszaesést.
Elektromos modellekből a Volkswagen összes márkája 745 ezret értékesített, 3,4 százalékkal kevesebbet az előző évinél.
Német autóipar: a legnagyobb luxusgyártót sem kímélte a szektor visszaesése - belföldön és Kínában is csökkentek az eladások
A Volkswagen és a Mercedes után újabb német óriás közölt gyászos eredményeket. A BMW eladásai tavaly csúnyán visszaestek, ám a vállalatvezetés továbbra is ígéretesnek látja az elektromos járműveket.




