A Stellantis olaszországi termelése 37 százalékkal zuhant tavaly, elsősorban az autógyártás meredek visszaesése miatt, derült ki a szakszervezet által pénteken nyilvánosságra hozott adatokból.
A Reuters a hírrel kapcsolatban emlékeztetett, hogy az olaszországi túlkapacitás kezelése érdekében a csoport nagymértékben támaszkodott az államilag finanszírozott ideiglenes elbocsátási programokra.
A Stellantis ugyan decemberben bemutatott egy tervet a termelés növelésére, az majd csak 2026-tól várható az új modellek bevezetésének köszönhetően.
A FIM-CISL szakszervezet közlése szerint a 2021-ben a Fiat Chrysler és a francia PSA-Peugeot egyesüléséből létrejött vállalat, tavaly 475 090 járművet gyártott Olaszországban, szemben a 2023-as 751 384-gyel.
Személygépkocsiból 46 százalékkal kevesebb futott le a szalagokról, a gyártás ebben a szegmensben
1956 óta a legalacsonyabb szintre zuhant tavaly.
Az új haszongépjárművek gyártása 17 százalékkal csökkent.
A Stellantis egyelőre nem válaszolt a hírügynökség megkeresésére.
A többi európai gyártóhoz hasonlóan a világ negyedik legnagyobb autóipari vállalata is küzd a gyenge kereslettel, különösen az elektromos autók (EV) terén, a szabályozásban tapasztalható bizonytalanságokkal és a kínai versennyel.
FIM-CISL azt is bejelentette pénteken, hogy csatlakozni fog az IndustriALL Europe európai szakszervezeti szövetség által február 5-re, Brüsszelbe tervezett tiltakozó akcióhoz; az Európai Bizottság két héttel később mutatja be a zöldmegállapodáshoz kapcsolódó ipari tervet, amely az Európai Unió vezető testülete szerint „előmozdítja Európa nulla nettó kibocsátású iparának versenyképességét, és felgyorsítja a klímasemleges gazdaságra való átállást”.
Ferdinando Uliano, a FIM-CISL vezetője szerint fontos lenne felülvizsgálni a járművek szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére vonatkozó, 2025-től életbe lépő uniós célkitűzéseket.
Ez Európa csatája. Az országok egyedül csak veszíteni tudnak
– mondta az európai autóipar válságáról szólva.
A Stellantis öt autógyárat üzemeltet Olaszországban, valamint egy haszongépjárműveket előállító üzemet.
A csoport torinói Mirafiori üzemének termelése tavaly 70 százalékkal csökkent. Csak a Maseratinak az olasz „motorvölgy” szívében található, modenai üzeme teljesített rosszabbul, 79 százalékos visszaeséssel.
„Nagyon aggódunk a Maserati miatt” – mondta Uliano. „Gyorsan várunk egy világos és részletes tervet a Maserati számára.”
A Stellantis decemberben ígéretet tett arra, hogy 2025-ig kétmilliárd eurót fektet be Olaszországban, hogy új modelleket gyárthasson néhány üzemében az országban. (Egy euró 414,8 forint.)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.