
Brutálisan visszaesett a Stellantis olaszországi termelése
A Stellantis olaszországi termelése 37 százalékkal zuhant tavaly, elsősorban az autógyártás meredek visszaesése miatt, derült ki a szakszervezet által pénteken nyilvánosságra hozott adatokból.

A Reuters a hírrel kapcsolatban emlékeztetett, hogy az olaszországi túlkapacitás kezelése érdekében a csoport nagymértékben támaszkodott az államilag finanszírozott ideiglenes elbocsátási programokra.
A Stellantis ugyan decemberben bemutatott egy tervet a termelés növelésére, az majd csak 2026-tól várható az új modellek bevezetésének köszönhetően.
A FIM-CISL szakszervezet közlése szerint a 2021-ben a Fiat Chrysler és a francia PSA-Peugeot egyesüléséből létrejött vállalat, tavaly 475 090 járművet gyártott Olaszországban, szemben a 2023-as 751 384-gyel.
Személyautóból különösen visszaesett a Stellantis termelése
Személygépkocsiból 46 százalékkal kevesebb futott le a szalagokról, a gyártás ebben a szegmensben
1956 óta a legalacsonyabb szintre zuhant tavaly.
Az új haszongépjárművek gyártása 17 százalékkal csökkent.
A Stellantis egyelőre nem válaszolt a hírügynökség megkeresésére.
A többi európai gyártóhoz hasonlóan a világ negyedik legnagyobb autóipari vállalata is küzd a gyenge kereslettel, különösen az elektromos autók (EV) terén, a szabályozásban tapasztalható bizonytalanságokkal és a kínai versennyel.
Tiltakoznak a szakszervezetek
FIM-CISL azt is bejelentette pénteken, hogy csatlakozni fog az IndustriALL Europe európai szakszervezeti szövetség által február 5-re, Brüsszelbe tervezett tiltakozó akcióhoz; az Európai Bizottság két héttel később mutatja be a zöldmegállapodáshoz kapcsolódó ipari tervet, amely az Európai Unió vezető testülete szerint „előmozdítja Európa nulla nettó kibocsátású iparának versenyképességét, és felgyorsítja a klímasemleges gazdaságra való átállást”.

Ferdinando Uliano, a FIM-CISL vezetője szerint fontos lenne felülvizsgálni a járművek szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére vonatkozó, 2025-től életbe lépő uniós célkitűzéseket.
Ez Európa csatája. Az országok egyedül csak veszíteni tudnak
– mondta az európai autóipar válságáról szólva.
A Stellantis öt autógyárat üzemeltet Olaszországban, valamint egy haszongépjárműveket előállító üzemet.
Aggódnak a Maserati miatt
A csoport torinói Mirafiori üzemének termelése tavaly 70 százalékkal csökkent. Csak a Maseratinak az olasz „motorvölgy” szívében található, modenai üzeme teljesített rosszabbul, 79 százalékos visszaeséssel.
„Nagyon aggódunk a Maserati miatt” – mondta Uliano. „Gyorsan várunk egy világos és részletes tervet a Maserati számára.”
A Stellantis decemberben ígéretet tett arra, hogy 2025-ig kétmilliárd eurót fektet be Olaszországban, hogy új modelleket gyárthasson néhány üzemében az országban. (Egy euró 414,8 forint.)





