BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Brutálisan visszaesett a Stellantis olaszországi termelése

Különösen a személyautók gyártása zuhant vissza. A Stellantis is küzd a kereslet visszaesésével és a kínai versennyel.

A Stellantis olaszországi termelése 37 százalékkal zuhant tavaly, elsősorban az autógyártás meredek visszaesése miatt, derült ki a szakszervezet által pénteken nyilvánosságra hozott adatokból.

Stellantis
Nagy bajban a Stellantis / Fotó: AFP

A Reuters a hírrel kapcsolatban emlékeztetett, hogy az olaszországi túlkapacitás kezelése érdekében a csoport nagymértékben támaszkodott az államilag finanszírozott ideiglenes elbocsátási programokra.

A Stellantis ugyan decemberben bemutatott egy tervet a termelés növelésére, az majd csak 2026-tól várható az új modellek bevezetésének köszönhetően.

A FIM-CISL szakszervezet közlése szerint a 2021-ben a Fiat Chrysler és a francia PSA-Peugeot egyesüléséből létrejött vállalat, tavaly 475 090 járművet gyártott Olaszországban, szemben a 2023-as 751 384-gyel.

Személyautóból különösen visszaesett a Stellantis termelése

Személygépkocsiból 46 százalékkal kevesebb futott le a szalagokról, a gyártás ebben a szegmensben 

1956 óta a legalacsonyabb szintre zuhant tavaly.

 Az új haszongépjárművek gyártása 17 százalékkal csökkent.

A Stellantis egyelőre nem válaszolt a hírügynökség megkeresésére.

A többi európai gyártóhoz hasonlóan a világ negyedik legnagyobb autóipari vállalata is küzd a gyenge kereslettel, különösen az elektromos autók (EV) terén, a szabályozásban tapasztalható bizonytalanságokkal és a kínai versennyel.

Tiltakoznak a szakszervezetek

FIM-CISL azt is bejelentette pénteken, hogy csatlakozni fog az IndustriALL Europe európai szakszervezeti szövetség által február 5-re, Brüsszelbe tervezett tiltakozó akcióhoz; az Európai Bizottság két héttel később mutatja be a zöldmegállapodáshoz kapcsolódó ipari tervet, amely az Európai Unió vezető testülete szerint „előmozdítja Európa nulla nettó kibocsátású iparának versenyképességét, és felgyorsítja a klímasemleges gazdaságra való átállást”.

stellantis
A gyár szakszervezete is csatlakozik a Brüsszelben tervezett tiltakozáshoz / Fotó: AFP

Ferdinando Uliano, a FIM-CISL vezetője szerint fontos lenne felülvizsgálni a járművek szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére vonatkozó, 2025-től életbe lépő uniós célkitűzéseket.

Ez Európa csatája. Az országok egyedül csak veszíteni tudnak

 – mondta az európai autóipar válságáról szólva. 

A Stellantis öt autógyárat üzemeltet Olaszországban, valamint egy haszongépjárműveket előállító üzemet.

Aggódnak a Maserati miatt

A csoport torinói Mirafiori üzemének termelése tavaly 70 százalékkal csökkent. Csak a Maseratinak az olasz „motorvölgy” szívében található, modenai üzeme teljesített rosszabbul, 79 százalékos visszaeséssel.

„Nagyon aggódunk a Maserati miatt” – mondta Uliano. „Gyorsan várunk egy világos és részletes tervet a Maserati számára.”

A Stellantis decemberben ígéretet tett arra, hogy 2025-ig kétmilliárd eurót fektet be Olaszországban, hogy új modelleket gyárthasson néhány üzemében az országban. (Egy euró 414,8 forint.)

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.