BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Trenitalia Regional Train In Motion At Railroad Crossing

Kiderült, melyik európai vasutak a legjobbak - a MÁV nem tarolt, a Eurostar szörnyű

Közzétették, hogy 2024-ben melyik európai személyszállító vasúttársaság szerepelt a legjobban. A Transport & Environment 27 vasúti személyszállítót értékelt nyolc szolgáltatási kritérium alapján, beleértve a jegyárakat, a megbízhatóságot és a fedélzeti felszereltséget.

A Transport & Environment (T&E) legutóbbi elemzése 27 európai vasúttársaságot értékelt nyolc szolgáltatási kritérium alapján, beleértve a jegyárakat, a megbízhatóságot és a fedélzeti felszereltséget.

vasút
Volt, amiben a MÁV vasúti személyszállító szolgáltatása is kedvező értékelést kapott / Fotó: Facebook

A tanulmány rámutat arra, hogy a magas jegyárakból nem feltétlenül következik, hogy a szolgáltatás kiváló minőségű. Például az Eurostar, amely a legmeredekebb viteldíjakat kéri, összességében a legalacsonyabb helyen áll, mert jelentős hiányosságai vannak a megbízhatóság terén. Ezzel szemben az olyan szolgáltatók, mint az olasz Trenitalia és a svájci SBB, amelyek versenyképesebb árat kínálnak, magasabb általános helyezést érnek el.

A MÁV a derékhadban

A különböző kategóriákat kombináló végeredményben Európa 20 legjobb személyszállító vasúti szolgáltatója volt:

  1. Trenitalia
  2. RegioJet
  3. ÖBB
  4. SNCF
  5. CD
  6. PKP
  7. Renfe
  8. Italo
  9. VR
  10.  SJ
    Míg „összetettben” a lista élén álló Trenitalina a lehetséges 10 pontból 7,6 pontot szerzett, addig a MÁV Zrt. 5,9 ponttal a 16. helyre kerül, ami még mindig nevezhető derékmezőnynek. A legrosszabbul szereplő Eurostarnak 4,7 pont jutott.

 

Megbízhatóság: MÁV nulla pont

A megbízhatóság továbbra is aggodalomra ad okot. A pontossági adatokat nyilvántartó 25 operátor közül csak 11-nél 80 százalékosnál magasabb a pontosság. Ebben a kategóriában az SBB vezet, míg mások alulmaradnak az igencsak változatosan megbízható szolgáltatásukkal. A MÁV úgy került ennek a felsorolásnak a végére, hogy a nulla pontjával holtversenyben van a szintén nullapontos Snälltåget és BDZ társaságokkal. 

Sok múlik a vasúti foglalási rendszeren

A tanulmány a foglalási tapasztalatokat is megvizsgálja, megjegyezve, hogy a felhasználóbarát platformok és a jegyek előzetes elérhetősége kulcsfontosságú az utasok elégedettsége szempontjából. 

Az SBB, a Deutsche Bahn (DB) és az osztrák ÖBB a legelérhetőbb foglalási rendszereket kínálja, jó előre jegyeket kínálva és külső platformokkal együttműködve.


A MÁV 5,4 ponttal a 17. helyre került ebben a felsorolásban.

A vasúti személyszállítónak fizetnie kell, ha késik a vonat

A késésekre vonatkozó kompenzációs politikák terén jelentősek az eltérések. Az olyan szolgáltatók, mint a belga SNCB és az Egyesült Királyság-beli Great Western Railway (GWR) alkalmazkodóbb kompenzációs rendszereket kínálnak, akár 15 perces késések esetén is kínálnak visszatérítést, ami nagyobb az adott ország törvényi minimumkövetelményeinél. 

A MÁV a kifejezetten kedvező 6. helyre került ezen a listán a 8,2 pontos értékelésével.

A jelentés hangsúlyozza, hogy a vasúti üzemeltetőknek és a döntéshozóknak is foglalkozniuk kell ezekkel a kérdésekkel, hogy javítsák a vasúti utazások általános minőségét és vonzerejét Európa-szerte. Azt sugallja, hogy a megfizethetőség, a megbízhatóság és a felhasználói élmény javítása elengedhetetlen ahhoz, hogy a vonatutazás életképes és vonzóbb legyen az utasok számára.

Késik a MÁV? Hát még a német vasút – húsz éve nem járt ilyen pontatlanul a Deutsche Bahn
A német vasutak, azaz Deutsche Bahn távolsági vonatai 2024-ben különösen gyakran késtek: a megállók 37,5 százalékát legalább hat perc késéssel érték el. Ilyen rossz adatra 2003 óta nem volt példa Németországban. Az ok nem más, mint az egyre elavultabb infrastruktúra.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.