Már elindultak Dél-Koreából azok a hajók, melyek a Zagreb Deep Sea névre keresztelt, még épülő rijekai kikötő és konténerterminál leendő, teljesen elektromos daruit szállítják. A négy darab, vasúti sínen futó RMG és a 15 gumikerekű, mobil RTG daru várhatóan február 12-én fut be az adriai város dokkjai elé.
A 60 tonnás gépeket a tervek szerint három hónap alatt szerelik össze, ezt követően kezdődhet a leendő, mintegy 300 fős személyzet kiképzése. A folyamat szeptemberben zárul le, és 2025 utolsó negyedévében már munkának is láthat az új kikötő.
Az évi 650 ezer konténer átrakodására alkalmas logisztikai központ a dán A.P. Moller-Maersk Terminals és a horvát Enna Logic d.o.o. üzemelteti a következő ötven évben. Ezért cserébe vállalták, hogy 2030-ig 280 méterrel meghosszabbítják a jelenleg 400 méter hosszú és 300 méter széles kikötőt, valamint évi egymillió eurót fizetnek a horvát költségvetésbe.
A bővítés után a terminál kapacitása meghaladja majd az évi egymillió konténert. Az új kikötő megépítése óriás jelentőségű Horvátország számára.
A mostani konténerterminál ugyanis mindössze évi 220 ezer konténer átrakását teszi lehetővé.
A koncessziótulajdonosok szerint a Zagreb Deep Sea terminállal gyakorlatilag új, déli kaput építettek Európának. A Közel-Keletről a Szuezi-csatornán át érkező hajók számára ugyanis az Adrián át vezet a legrövidebb út Közép-Európába.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.