BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Új információ a PlayStation 6-ról: nem kell temetni a lemezmeghajtós kiadást

A PlayStation korábbi vezetője egy podcastben felfedte, hogy a Sony vélhetően nem fogja megvalósítani a teljes digitális átállást a PlayStation 6 megjelenésére. Ez azt jelenti, hogy a következő generációs PlayStation-konzol nagy valószínűséggel még kap lemezmeghajtós kiadást, és az arra érkező játékok is lemezes formát, és nem csak a PlayStation Store-ban lesznek elérhetők.

A Sony, akármennyire szeretné is, még nem eresztheti el a lemezmeghajtókat a PlayStation 6 megjelenésére – a cég egyik fő céljai között szerepel, hogy ne kelljen kétféle konzolt egyszerre piacra dobni, és csak a meghajtó nélküli verzió kerüljön a polcokra. Ez azt eredményezné, hogy a PlayStationre megjelenő videójátékok lemezes verziói teljesen megszűnnének, és csak az online PlayStation Store-ból lehetne beszerezni őket. Ez sok játékosban ellenszenvet válthat ki, ugyanis sokan még mindig szeretik lemezes megjelenést, és nem akarnak bajlódni a hosszas letöltésekkel.

Új információ a PlayStation 6-ról: nem kell temetni a lemezmeghajtós kiadást
Új információ a PlayStation 6-ról: nem kell temetni a lemezmeghajtós kiadást / Fotó: AFP

A Sonyval ellentétben az Xbox már most érezhetően egy teljesen digitális ökoszisztéma irányába halad: szintén rendelkezik lemezmeghajtó nélküli konzolokkal, de a legnagyobb húzóerő az a Game Pass, amely rengeteg játékhoz juttatja hozzá az előfizetőket kizárólag digitális formában. A PlayStation azonban továbbra is kitart amellett, hogy lehetőséget biztosít a játékosoknak lemezes játékok használatára, noha nekik is van a Game Passhez hasonló szolgáltatásuk, a PlayStation Plus.

Shawn Layden, a PlayStation korábbi vezetője és a Tencent Games jelenlegi vezérigazgatója egy podcastben elmondta, hogy 

a Sony várhatóan nem fogja egyhamar teljesen elhagyni a lemezeket, mivel jelentős globális piaci részesedéssel rendelkezik.

Layden szerint a Sony világméretű jelenléte kritikus tényező abban, hogy nem válthat kizárólag digitális tartalmakra. Mivel a PlayStation körülbelül 170 országban a domináns játékkonzol, a fizikai és offline játéklehetőségek megszüntetése a felhasználói bázis egy jelentős részét elidegeníthetné. „Nem hiszem, hogy a Sony ezt most megengedheti magának” – mondta Layden. A videójáték-ipari óriás számára egy kizárólag digitális PlayStation komoly problémákat okozhatna

  • a vidéki területeken,
  • katonai bázisokon
  • vagy távoli régiókban élő játékosok számára, ahol rosszabb az internetkapcsolat.

Layden megjegyezte, hogy ezek a játékosok könnyen akadályokba ütközhetnek a nagy játékfájlok letöltésekor vagy a digitális tartalmak elérésében. Ezért a fizikai adathordozók továbbra is szükségesek bizonyos régiókban, ami azt jelenti, hogy a fizikai játékok elérhetősége továbbra is a játékos kultúra része – különösen a lemezeket és kazettákat gyűjtők számára, ugyanis egyre nagyobb a gyűjtők köre is.

Bár a vállalat valószínűleg már kutatja, hogy mely piacokat érintené leginkább a digitális játékokra való átállás, Layden úgy véli, hogy még mindig meg kell találniuk az egyensúlyt abban, hogy mit fogadjanak el és mit utasítsanak el a teljesen digitális stratégiájuk kialakítása során. Bár a játékipar egyre inkább a teljesen digitális jövő felé halad, a valóság az, hogy sok játékos még mindig a fizikai játékokra támaszkodik. A problémához hozzátartozik, hogy 

sok játék megjelenésekor már elérhető hozzá egy nagyobb javítócsomag, ami sok hibát kijavít, így már a lemezes játékok esetében is szükség van aktív internetkapcsolatra.

Mindezek miatt volt meglepő, hogy a PlayStation 5 Pro nem kapott lemezmeghajtós verziót. Ezt a döntést vélhetően fogyasztói szokások alapján hozták meg, viszont a Circana elemzőcég jelentése szerint is a játékosok még jobban viszik a lemezmeghajtós kiadásokat. Az Egyesült Államokban a PS5 eddigi élettartama alatt eladott konzolok 82 százalékát teszik ki a lemezmeghajtós változatok, míg a digitális kiadású konzolok csupán az összes eladás 18 százalékát képviselik.

Kanyarban lehet a PlayStation 6

Úgy tűnik, a Sony háza táján valóban ég a kezek alatt a munka, ugyanis egyes források szerint a konzolgyártó elkészült a PlayStation 6 csiptervével, innentől kezdve pedig általában bő két évre van szüksége a vállalatnak, hogy piacra dobja a terméket. Előfordult, hogy ez az intervallum hosszabb volt, ám ha azt vesszük alapul, hogy a PlayStation 3 2006-ban, a PlayStation 4 2013-ban, a PlayStation 5 pedig 2020 jelent meg – tehát hétévente dobták piacra az új konzolt –, akkor teljesen valóságosnak tűnik az információ, hiszen 2027-es megjelenést ígér. Ebben az esetben pedig a tavaly megjelent, elég borsos árú PlayStation 5 Pro (PS5 Pro) valóban a mostani konzolgeneráció közepét jelentette.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.