Úgy tűnik, a Sony háza táján valóban ég a kezek alatt a munka, ugyanis egyes források szerint a konzolgyártó elkészült a PlayStation 6 csiptervével, innentől kezdve pedig általában bő két évre van szüksége a vállalatnak, hogy piacra dobja a terméket. Ez az intervallum előfordult, hogy több volt, ám ha azt vesszük alapul, hogy a PlayStation 3 2006-ban, a PlayStation 4 2013-ban, a PlayStation 5 pedig 2020 jelent meg – tehát hétévente dobták piacra az új konzolt –, akkor teljesen valóságosnak tűnik az információ, hiszen 2027-es megjelenést ígér. Ebben az esetben pedig a tavaly megjelent, elég borsos árú PlayStation 5 Pro (PS5 Pro) valóban a mostani konzolgeneráció közepét jelentette.
Az információt egy az iparágban ismert szivárogtató, Kepler árulta el: állítása szerint, miután a Sonynál a csiptervet véglegesítik, és az első szilíciumból készült termék megfelel a teszteknek, általában két évre van szükség, hogy a konzol piacra kerüljön. Ha igaz a hír, akkor ez azt jelenti, hogy a PlayStation 6 fő processzora, a konzol lelke már elkészült. A ResetEra fórumon Kepler azt is tárgyalta, hogy az új konzol majd valamilyen formában használni fogja a 3D V-Cache technológiát is a teljesítmény javítására. A 3D V-Cache technológia az AMD által kifejlesztett innovatív megoldás, amely lehetővé teszi a processzor gyorsítótárának (cache) vertikális rétegezését, ezzel növelve a teljesítményt és csökkentve az adatok elérésének késleltetését.
Egyszerűbben szólva: a 3D V-Cache segítségével a PlayStation 6 még gyorsabb lehet a mostani PS5 Pro konzolnál is.
Ehhez kapcsolódik az a feltevés is, hogy az AMD jelenleg is a rétegelt gyorsítótár technológiával kísérletezik. Természetesen még semmit sem erősítettek meg, legjobb esetben is Kepler egy Sonynál dolgozó munkatárstól hallhatott információmorzsákat. Az elképzelés, hogy a PlayStation 6 a legmodernebb AMD hardvert használja, beleértve a rétegelt szilícium GPU-gyorsítótárat, rendkívül izgalmas a játékosok számára, mivel több szempontból is javíthat a teljesítményen.
Az elmúlt két és fél évtized meglehetősen nehéz volt a 78 éves Sony számára: lemaradt a mobiltelefon-forradalomról, és bár a PlayStation nyereséges volt, más elektronikai termékek gyártási költségei emelkedtek, miközben a kereslet csökkent. A streamingvilág fejlődése azonban új löketet ad a vállalatnak, amely megpróbál átállni a hagyományos fogyasztói elektronikai vállalat szerepből egy eredeti tartalmakat és szórakoztatóipari termékeket előállító céggé. Ez a stratégia pedig annyira működik, hogy az elmúlt három évben a Sony részvényei elkezdtek kilépni az évtizedekig tartó mélypontról.
A Sony elsődlegesen szórakoztatóiparból származó nyereséget termel, ideértve a játékokat, a zenét, a televíziót és a filmeket.
Igyekszik kihasználni a leányvállalatai közötti szinergiákat, hogy eredeti szórakoztató tartalmat állítson elő a fogyasztók számára: ennek példája a rengeteg díjat és elismerést bezsebelő The Last of Us sorozat, amely eredetileg PlayStation-exkluzív videójátékként jelent meg, és 2023-ban készített belőle élő szereplős feldolgozást az HBO.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.