Alig jelent meg a PS5 Pro, máris a kanyarban lehet a PlayStation 6
Úgy tűnik, a Sony háza táján valóban ég a kezek alatt a munka, ugyanis egyes források szerint a konzolgyártó elkészült a PlayStation 6 csiptervével, innentől kezdve pedig általában bő két évre van szüksége a vállalatnak, hogy piacra dobja a terméket. Ez az intervallum előfordult, hogy több volt, ám ha azt vesszük alapul, hogy a PlayStation 3 2006-ban, a PlayStation 4 2013-ban, a PlayStation 5 pedig 2020 jelent meg – tehát hétévente dobták piacra az új konzolt –, akkor teljesen valóságosnak tűnik az információ, hiszen 2027-es megjelenést ígér. Ebben az esetben pedig a tavaly megjelent, elég borsos árú PlayStation 5 Pro (PS5 Pro) valóban a mostani konzolgeneráció közepét jelentette.

Az információt egy az iparágban ismert szivárogtató, Kepler árulta el: állítása szerint, miután a Sonynál a csiptervet véglegesítik, és az első szilíciumból készült termék megfelel a teszteknek, általában két évre van szükség, hogy a konzol piacra kerüljön. Ha igaz a hír, akkor ez azt jelenti, hogy a PlayStation 6 fő processzora, a konzol lelke már elkészült. A ResetEra fórumon Kepler azt is tárgyalta, hogy az új konzol majd valamilyen formában használni fogja a 3D V-Cache technológiát is a teljesítmény javítására. A 3D V-Cache technológia az AMD által kifejlesztett innovatív megoldás, amely lehetővé teszi a processzor gyorsítótárának (cache) vertikális rétegezését, ezzel növelve a teljesítményt és csökkentve az adatok elérésének késleltetését.
Egyszerűbben szólva: a 3D V-Cache segítségével a PlayStation 6 még gyorsabb lehet a mostani PS5 Pro konzolnál is.
Ehhez kapcsolódik az a feltevés is, hogy az AMD jelenleg is a rétegelt gyorsítótár technológiával kísérletezik. Természetesen még semmit sem erősítettek meg, legjobb esetben is Kepler egy Sonynál dolgozó munkatárstól hallhatott információmorzsákat. Az elképzelés, hogy a PlayStation 6 a legmodernebb AMD hardvert használja, beleértve a rétegelt szilícium GPU-gyorsítótárat, rendkívül izgalmas a játékosok számára, mivel több szempontból is javíthat a teljesítményen.
Még mindig a PlayStation a Sony zászlóshajója
Az elmúlt két és fél évtized meglehetősen nehéz volt a 78 éves Sony számára: lemaradt a mobiltelefon-forradalomról, és bár a PlayStation nyereséges volt, más elektronikai termékek gyártási költségei emelkedtek, miközben a kereslet csökkent. A streamingvilág fejlődése azonban új löketet ad a vállalatnak, amely megpróbál átállni a hagyományos fogyasztói elektronikai vállalat szerepből egy eredeti tartalmakat és szórakoztatóipari termékeket előállító céggé. Ez a stratégia pedig annyira működik, hogy az elmúlt három évben a Sony részvényei elkezdtek kilépni az évtizedekig tartó mélypontról.
A Sony elsődlegesen szórakoztatóiparból származó nyereséget termel, ideértve a játékokat, a zenét, a televíziót és a filmeket.
Igyekszik kihasználni a leányvállalatai közötti szinergiákat, hogy eredeti szórakoztató tartalmat állítson elő a fogyasztók számára: ennek példája a rengeteg díjat és elismerést bezsebelő The Last of Us sorozat, amely eredetileg PlayStation-exkluzív videójátékként jelent meg, és 2023-ban készített belőle élő szereplős feldolgozást az HBO.


