A Sony növekedése megállíthatatlan – nemsokára utolérheti a Toyotát, Japán legnagyobb cégét
A Sony lenyűgöző mérföldkőhöz érkezett, ugyanis Japán második legnagyobb vállalatává vált. Ezzel a teljesítménnyel több neves japán vállalatot is maga mögé utasított, köztük néhány videójáték-ipari versenytársát is. Bár a PlayStation-rajongók elsősorban a Sony videójáték-iparban betöltött szerepét ismerik, a vállalat hosszú múltra tekint vissza az elektronikai eszközök gyártásában, többek között televíziók, kamerák, számítógépek és az ikonikus walkman lejátszók gyártásával vált világhírűvé. A PlayStation konzolok népszerűsége generációnként változott, de jelenleg a Sony egyértelműen sikert sikerre halmoz.

A legfrissebb adatok szerint a Sony piaci értéke elérte a 153,87 milliárd dollárt, amivel megelőzte a Mitsubishi autógyártót, amely 150,07 milliárd dolláron áll. A videójáték-iparból ismert további japán vállalatok közé tartozik
- a Konami (17,01 milliárd dollár),
- a Bandai Namco (21,79 milliárd dollár),
- valamint a Nintendo, amely a 10. helyet foglalja el 89,45 milliárd dolláros piaci értékével.
Ugyanakkor a Sony számára még jelentős növekedésre lenne szükség ahhoz, hogy Japán legnagyobb vállalatává váljon, ugyanis az első helyen álló Toyota több mint 80 milliárd dolláros előnyt élvez – írja a GameRant.
A Sony nagy növekedésének titka a PlayStation
A Sony az 1940-es évek óta folyamatosan építi ezt az örökséget, de az utóbbi időszak különösen sikeres a vállalat számára, különösen a PlayStation 5 konzol eladásainak köszönhetően. A PlayStation 5 generációja minden eddiginél jövedelmezőbb lett, ami különösen figyelemreméltó annak fényében, hogy a PlayStation 2 korábban rekordokat döntött a népszerűségi listákon. A konzolok mellett a Sony olyan sikeres videójátékokat is piacra dobott, amelyek tovább erősítették a márkát, emellett a vállalat a virtuális valóság területén is aktívan jelen van a PlayStation VR2-vel.
A PlayStation 5 és az érkező PlayStation 5 Pro iránti kereslet továbbra is magas, és a Sony folyamatosan növeli a konzol szállításait. Eközben az Xbox beismerte, hogy elvesztette a konzolháborút, és egyre inkább az Xbox Game Pass szolgáltatásra összpontosít. A játékosok izgatottan várják a Nintendo Switch 2 bejelentését, amelyről áprilisban várhatók további részletek. Az elemzők azonban úgy vélik, hogy az új generációs Switch nem biztos, hogy eléri az elődje kiemelkedő eladási számait.


