BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szoboszlai Dominik készülhet a pénzjutalomra: nagy bónuszt fizet a Nike a Liverpoolnak, ha bajnok lesz

Kétmillió fontnyi bónuszt kaphat a Nike-tól a Premier League tabelláját toronymagasan vezető Liverpool, ha a szezon végén megnyeri a bajnokságot. Amennyiben Szoboszlai Dominikéknak a Bajnokok Ligájában is sikerülne diadalmaskodni, az is szép pénzt hozna a klub konyhájára: az esetleges BL-sikerért további 4 millió font járna az angol csapatnak a sportszergyártó óriáscégtől.

Öles léptekkel menetel a bajnoki cím felé a Liverpool labdarúgócsapata az angol Premier League-ben. A Vörösök a pontvadászat hétközi, 27. fordulójában Szoboszlai Dominik góljának is köszönhetően 2-0-ra legyőzték a Newcastle, így tizenegy fordulóval a vége előtt már 13 pont az előnyük a náluk eggyel kevesebb meccset játszó, második helyezett Arsenallal szemben.

Szoboszlai, Liverpool
Szoboszlaiéknak bőven van okuk az örömre mostanában, ha az idény végén sikerül trófeákat nyerni, az ráadásul szép pluszbevételeket hozhat a Liverpoolnak / Fotó: AFP

A Liverpoolnak a sportszakmai siker mellett némi pluszbevételt is hozhat a kiváló szereplés. Amennyiben Arne Slot tanítványai az idény végén aranyérmet nyernek az angol bajnokságban, úgy a klub 2 millió fontot (971 millió forint) kap a klub a csapatot mezekkel és egyéb sportfelszerelésekkel is ellátó Nike-tól.

Az oregoni székhelyű mamutvállalattal még 2020-ban megkötött, ötéves szerződésük értelmében a Bajnokok Ligájában elért esetleges jó helyezés után is szép bónusz jár az egyesületnek. Az elődöntőbe kerülés további 2 millió fontot hozna a klub konyhájára, ha még a sorozat müncheni fináléjában is diadalmaskodni tudnának az angolok, az pedig 4 millió fonttal (1,94 milliárd forint) gazdagítaná a Pool kasszáját − írta meg a The Athletic.

A csapat legközelebb március 5-én lép pályára a BL-ben: Szoboszlaiék a legjobb a nyolcaddöntő odavágóján a Paris Saint-Germainnel csapnak össze a francia fővárosban a nyolcaddöntő első felvonásán. 

A következő szezontól Adidasban játszanak Szoboszlaiék

A Liverpool fentebb említett mezgyártói szerződése egyébként a jelenlegi szezon végén, idén júniusban jár le a Nike-val, és bár hivatalosan még nem erősítették meg a megállapodást, egy ideje már tudható, hogy a következő idénytől az Adidas fogja ellátni felszereléssel a gárdát.

A Nike-tól évente körülbelül 30 millió fontot kapott a klub, ehhez jöttek még hozzá a mezek és egyéb ajándéktárgyak eladásai után járó bónuszok, így évente nagyjából 60 millió fontra tettek szert a pipás mamutcégtől.

Ahogy arról korábban a Világgazdaság is beszámolt, az Adidas, amely 1985 és 1996, valamit 2006 és 2012 között már szponzorálta az Liverpoolt, a Nike-t és a Pumát győzte le a mostani szerződésért folytatott versenyben. A hírek szerint öt évre szóló a most még érvényes Nike-dealhez hasonlóan az Adidasszal kötött megállapodás is nagyjából 60 millió fontot (29,1 milliárd forint) hozhat a konyhára.

Angliában a Manchester Unitedé, Európában a Barcelonáé a legjövedelmezőbb mezgyártói szerződés

Az angol Premier League szereplői közül hasonló összeget kasszíroz a sportszergyártójától a legtöbb élcsapat: 

  • a Chelsea Nike-tól, 
  • a Manchester City a Pumától, 
  • az Arsenal pedig az Adidastól 60-65 millió font közötti bevételt könyvelhet el.

A kategória királya azonban egyértelműen a Barcelona: a katalán sztárcsapat 135 millió dollár (52 milliárd forint) bevételt garantáló új megállapodást kötött a Nike-val tavaly novemberben, ez jelenleg a legjövedelmezőbb mezgyártói szerződésnek számít az európai futballban. 

  • A második helyen a Barcelona ősi riválisa, a Real Madrid áll, ők 131 milliót (50,4 milliárd forint) kapnak szezononként az Adidastól, 
  • a képzeletbeli dobogó harmadik fokára pedig a Manchester United állhat fel: ők a következő idénytől életbe lépő szerződésük nyomán évente 116 millió dollárra (44,7 milliárd forint) tesznek szert, ugyancsak az Adidastól.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.