Kiszállították a Xiaomi kereskedőihez a cég első, tavaly márciusban bemutatott elektromosautó-modelljének, az SU7-esnek a bivalyerős Ultra változatát, a nagyközönség így már az egyhetes holdújév ünnepséget követő első munkanapon testközelből veheti szemügyre a luxuskivitelű szedánt.
Az okoseszköz-gyártóból okosautó-gyártóvá előlépett Xiaomi 42 kínai nagyváros 112 kereskedésében teszi közszemlére az Ultrát, a hivatalos bemutatóra azonban még várni kell. Egy Ultra autóhoz ugyanis Ultra okostelefon dukál – tartják a vállalatnál, amely az autót és a Xiaomi 15 Ultra csúcskészülékét egy időben, valamikor február végén akarja „leleplezni”.
A cég nagy reményeket fűz az eleve bombasikert aratott alapváltozatból továbbfejlesztett Ultra fogadtatásához, már az idén el szeretnék érni a tízezres értékesítési darabszámot az ilyen járművekben amúgy is dúskáló kínai autópiacon. Ezt maga Lej Jun alapító elnök-vezérigazgató jelentette be a Red Note-on megosztott szerdai rövid videójában.
A bejelentés apropóját a Kígyó évének beköszöntéhez kapcsolódó házi ünnepség adta, ahol Lej Jun piros borítékokba csomagolva osztotta ki jókívánságait és lelkesítő mondatait cége dolgozóinak. A Xiaomi elnökéhez, Lu Vej-pinghez is volt pár biztató szava, s megígérte, hogy az év végén egy jelentősebb összeget nyújt át neki, ha teljesülnek a felvázolt értékesítési mutatók.
Magyarul célprémiumot helyezett kilátásba, amit ugyancsak piros borítékban ad át kollégájának az év végén – amennyiben minden jól megy. Kínában egy-egy új modellt többször is bemutatnak, a hivatalos jelzővel ezért csínján illik bánni.
A SU7 Ultráról tavaly október 29-én egyszer már lerántották a leplet, akkortól kezdték meg az előrendelések felvételét, 112 040 dolláros alapáron.
Forintban ez 43,65 milliót jelent, azaz nem a pórnépnek szánják az izomautót.
Mától a kereskedésekben tartanak termékismertetőket, míg a leghivatalosabb dátum, a leleplezés február végére várható. Korábban ezt, a rendszerint celebekkel megtámogatott ünnepélyes eseményt március elejére tették, úgyhogy már a kínai szaksajtó sincs tisztában a valós menetrenddel.
Az értékesítés megkezdése is egy külön dátumhoz köthető. Az októberi fogadtatás erős volt,
az idei évre tervezett mennyiség több mint harmadára, 3860 autóra már az első tíz percben megvolt a vevő.
Hasonlóan nagy érdeklődés övezte a Xiaomi első elektromos autóját, a tavaly márciusban debütált SU7-es szedánt, amelyből eredetileg százezret akartak eladni december végéig, aztán többszöri módosítás után 135 ezer felett álltak meg. Rögtön három variánssal indultak,
Az idei terv már 300 ezer SU7-es autó eladásáról szól. Az SU7-es a szakmai zsűri tetszését is elnyerte, Az év autója 2024 választáson neki ítélték a Legjobb konnektivitásért járó díjat. Nézzük meg, mit tud az Ultra változat, amelynek prototípusa egyébként a német Nürburgringen 6 perc 46,84 másodperccel rekord köridőt futott a négyajtós elektromos szedánok kategóriájában.
Az Ultra főbb adatait november végén tették közzé az ipari és információ technológiai minisztérium, mint engedélyező hatóság honlapján. Eszerint az Ultra pár centivel minden méretében nagyobb az SU7-esnél, így 5115/1970/1465 milliméteres hosszúság/szélesség/magasság adatokkal rendelkezik, de a tengelytávja ugyanúgy 3000 milliméter.
Az Ultrához a CATL adja a lítium-ion terner akkumulátorokat, míg a többiekhez a CATL mellett a BYD is szállít energiatárolókat. Az elektromotorok gyártását a Xiaomi házon belül megoldotta, 285 és 425 kW-os egységekkel repítik majd az Ultrát.
Nem túl messzire, hiszen a 93,6 KWh-s akkumulátor az egyes modelleket – változattól és mérési technikától függően – 520 és 630 kilométeres távolságon tudja kiszolgálni az egy feltöltéssel elraktározott energiával.
Rekordmagasságban szárnyalnak a Xiaomi részvényei
A Xiaomi piaci értéke kedden először lépte át az egy ezermilliárd hongkongi dolláros (50,7 ezermilliárd forint) álomhatárt, miután részvényei történelmi magasságba emelkedtek. Kína harmadik legnagyobb okostelefon-gyártója jelentős előnyökre tett szert azzal, hogy sikeresen, nulláról indulva beszállt az elektromos járművek gyártásába.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.