BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Adidas AG Stores as Sports Brand Slash Profitability Forecast

Trump-gyomrostól tart, de sok-sok pénzt remél a retróvonatra ült Adidas

Magasabb nyereséget, de a vártnál alacsonyabb forgalmat vár az idén az Adidas, és egyre jobban nyugtalanítják a Trump által kirobbantott vámháború fejleményei. A retrósneaker-őrületre alapozó és a Kanye West örökségétől megszabadult Adidas fejlődését megtörheti az észak-amerikai piac beszűkülése.

Jelentős, forgalomnövelő nemzetközi sporteseményekből szegényes lesz az idei kínálat, mégis, az Adidasnál lendületes fejlődést vetítenek előre az utóbbi évek balsikereit követően. A német sportszergyártó felült a retróvonatra, és profitjának megugrását is az ilyen sport- vagy sportos cipők tömeges eladásától reméli. 

Adidas Retro-style sports shoes at an Adidas store in Barcelona
A retró ezúttal nagyon bejött, az Adidast ismét nyereségessé tette / Fotó: Angel Garcia / Bloomberg

Az Adidas 2025-ben 1,7-1,8 milliárd eurós üzemi nyereséget jelez előre a szerdán publikált éves jelentésében. Ez alatta van ugyan a Bloomberg 2,07 milliárd dolláros elemzői várakozásának, ám a németek közismerten konzervatív becsléseket szoktak közzétenni, így nagy meglepetést nem okoztak. 

Legfontosabb piacain kiemelkedően teljesített az Adidas

Különben is, tavaly – amikor 1,34 milliárd euróval zártak ezen a soron – háromszor srófolták feljebb év közben a profitkilátásaikat. A devizahatásoktól szűrt forgalom bővülését 6–9 százalék közé lőtték be a németek, összhangban a piaci várakozásokkal. 

Tavaly 10,5 százalékkal, 23,68 milliárd euróra hizlalták bevételeiket, ehhez a negyedik negyedév 24 százalékos plusszal járult hozzá. A cég legfontosabb piacai közül Európában 25, Kínában 16, Észak-Amerikában pedig 15 százalékkal nőttek a negyedéves eladások az előző év azonos időszakához viszonyítva.

Adidas Gulden
Bjorn Gulden az Adidas hagyományaira alapozva építette újra a márkát / Fotó: AFP

A befektetők sikerkovácsként tekintenek a három évvel ezelőtt a legnagyobb európai riválistól, a Pumától átcsábított Bjorn Gulden vezérigazgatóra, aki, visszatérve a gyökerekhez, az Adidas tradicionális értékeit helyezte előtérbe, és sikerült eltüntetnie a csillagászati partneri szerződéssel az Adidashoz láncolt, majd vállalhatatlan nézetei miatt kirúgott amerikai rapper, Kanye West után maradt romhalmazt. 

Mint ismert, az időközben Ye névre váltott influenszer-performer-dizájner „munkásságának” eredményeként egy időre veszteségessé vált a Nike mögött a világ második legnagyobb sportszergyártójának számító cég. Tavalyelőtt még 58 millió eurós volt a veszteségük, ezt 2024-ben már 824 milliós adózott nyereség váltotta.

Az Adidas a tavalyi évzáró negyedévben megszabadult a Yeezy márka raktárkészletének utolsó darabjaitól is, 

ez 650 millió eurós bevételt hozott számára.

A klasszikus sportruházathoz és lábbelikhez „visszatérített” Adidas célja most a közte és az ugyancsak nagygenerálra szoruló Nike közötti távolság csökkentése, s ebben jó úton halad

  • a Samba
  • és a Campus retró sneakermodellek,
  • az SL72 futócipők
  • és a Tokyo edzőcipők

kirobbanó vásárlói fogadtatásának köszönhetően. Emellett a Predator futballcipők és az Adizero futócipők eladásai is felívelő pályán vannak. A várakozások túlteljesülése miatt a norvég vezérigazgató úgy döntött, hogy elcsúsztatja az 1970-es évek Superstar kosárlabdacipőinek visszahozását, nem akarja, hogy a márkán belüli kannibalizmus áldozatává váljon az ikonikus széria.

Trump vámháborújának a sportszeripar sem örül

Az Adidas főbb számait januárban már közölték, de az idei kilátásokat akkor nem részletezték. A Donald Trump által kirobbantott vámháború csak most kapcsol élesbe, s ez a németek amerikai exportját számottevően érinti. 

A Távol-Keleten, kiemelten Kínában és Vietnámban gyártott sportfelszerelések amerikai exportját sújtó extra vámok betesznek a cégnek, igaz, a Nike is ugyanebben a cipőben jár. 

 

Bár az európai áruk újabb megsarcolása még várat magára, ez is elég volt ahhoz, hogy a gyengébb, de még mindig erősen pozitív kilátások nyomán 4 százalékkal csökkenjen a frankfurti tőzsdén jegyzett Adidas árfolyama, amely tavaly 32 százalékos ralit mutatott be.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.