Jelentős, forgalomnövelő nemzetközi sporteseményekből szegényes lesz az idei kínálat, mégis, az Adidasnál lendületes fejlődést vetítenek előre az utóbbi évek balsikereit követően. A német sportszergyártó felült a retróvonatra, és profitjának megugrását is az ilyen sport- vagy sportos cipők tömeges eladásától reméli.
Az Adidas 2025-ben 1,7-1,8 milliárd eurós üzemi nyereséget jelez előre a szerdán publikált éves jelentésében. Ez alatta van ugyan a Bloomberg 2,07 milliárd dolláros elemzői várakozásának, ám a németek közismerten konzervatív becsléseket szoktak közzétenni, így nagy meglepetést nem okoztak.
Különben is, tavaly – amikor 1,34 milliárd euróval zártak ezen a soron – háromszor srófolták feljebb év közben a profitkilátásaikat. A devizahatásoktól szűrt forgalom bővülését 6–9 százalék közé lőtték be a németek, összhangban a piaci várakozásokkal.
Tavaly 10,5 százalékkal, 23,68 milliárd euróra hizlalták bevételeiket, ehhez a negyedik negyedév 24 százalékos plusszal járult hozzá. A cég legfontosabb piacai közül Európában 25, Kínában 16, Észak-Amerikában pedig 15 százalékkal nőttek a negyedéves eladások az előző év azonos időszakához viszonyítva.
A befektetők sikerkovácsként tekintenek a három évvel ezelőtt a legnagyobb európai riválistól, a Pumától átcsábított Bjorn Gulden vezérigazgatóra, aki, visszatérve a gyökerekhez, az Adidas tradicionális értékeit helyezte előtérbe, és sikerült eltüntetnie a csillagászati partneri szerződéssel az Adidashoz láncolt, majd vállalhatatlan nézetei miatt kirúgott amerikai rapper, Kanye West után maradt romhalmazt.
Mint ismert, az időközben Ye névre váltott influenszer-performer-dizájner „munkásságának” eredményeként egy időre veszteségessé vált a Nike mögött a világ második legnagyobb sportszergyártójának számító cég. Tavalyelőtt még 58 millió eurós volt a veszteségük, ezt 2024-ben már 824 milliós adózott nyereség váltotta.
Az Adidas a tavalyi évzáró negyedévben megszabadult a Yeezy márka raktárkészletének utolsó darabjaitól is,
ez 650 millió eurós bevételt hozott számára.
A klasszikus sportruházathoz és lábbelikhez „visszatérített” Adidas célja most a közte és az ugyancsak nagygenerálra szoruló Nike közötti távolság csökkentése, s ebben jó úton halad
kirobbanó vásárlói fogadtatásának köszönhetően. Emellett a Predator futballcipők és az Adizero futócipők eladásai is felívelő pályán vannak. A várakozások túlteljesülése miatt a norvég vezérigazgató úgy döntött, hogy elcsúsztatja az 1970-es évek Superstar kosárlabdacipőinek visszahozását, nem akarja, hogy a márkán belüli kannibalizmus áldozatává váljon az ikonikus széria.
Az Adidas főbb számait januárban már közölték, de az idei kilátásokat akkor nem részletezték. A Donald Trump által kirobbantott vámháború csak most kapcsol élesbe, s ez a németek amerikai exportját számottevően érinti.
A Távol-Keleten, kiemelten Kínában és Vietnámban gyártott sportfelszerelések amerikai exportját sújtó extra vámok betesznek a cégnek, igaz, a Nike is ugyanebben a cipőben jár.
Bár az európai áruk újabb megsarcolása még várat magára, ez is elég volt ahhoz, hogy a gyengébb, de még mindig erősen pozitív kilátások nyomán 4 százalékkal csökkenjen a frankfurti tőzsdén jegyzett Adidas árfolyama, amely tavaly 32 százalékos ralit mutatott be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.