BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Drónputtonyos elektromos autóval támad a BYD és a DJI

Felülről, az autó tetejéről felszálló drónnal élőben követhetik járművük mozgását a BYD-tulajdonosok, s ez az extra még egymillió forintjukba sem kerül. A BYD a drónkirály DJI-vel közösen kifejlesztett technológiája tovább segítheti az új generációs autógyártó amúgy is dinamikusan bővülő jármű-értékesítését.

Egyre inkább globális szereplővé válik az új generációs autógyártás kínai óriása. A BYD exportaránya ugyanis túllépte a 20 százalékot februárban, a cég tehát, ha apróbb lépésekben is, de jó úton halad céljához, hogy 2030-ban már minden második autóját külföldön értékesítse. 

BYD Hefei
Húsz százalék fölé nőtt az exporthányad februárban a BYD-nél / Fotó: CFOTO

A gyengébb januárt is feledtetni tudta a BYD, amely a múlt hónapban 322 846 darab tölthető hidridet és elektromos autót adott el. Ez 164 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, és 7,4 százalékkal a háromszázezres januári volument

Az év eleji megtorpanást két tényező magyarázta, egyfelől az állami autóvásárlási támogatások év végi kifutását követő bizonytalanság, ami nem sokáig tartott, hiszen Peking jelezte, meghosszabbítja és kiterjeszti a vásárlási kedvezményeket. 

Magukra találtak a hibridek

A másik forgalomcsökkentő tényező, hogy a kínai holdújév ünnepségsorozata közepette inkább a nagy utazásokra költik a pénzüket a családok, s a munkaszüneti napok többségében januárra estek. A holdújév tavaly február 10–17. közé esett, így az alacsony bázis is magyarázza a kiugró, 164 százalékos bővülést.

A BYD értékesítésének megoszlása a következő volt az év második havában:

  • elektromos személyautó: 124 902 darab (plusz 125 százalék év/év)
  • tölthető hibrid személyautó: 193 331 darab (plusz 189 százalék év/év)
  • elektromos haszonjármű: 4613 darab (plusz 719 százalék év/év)

A hibridek értékesítése egyébként három hónapos visszaesést követően most először tudott ismét emelkedni. Az exportpiacaikon ezúttal 67 025 járművet adtak el, ami 188 százalékos éves bővülés, és a januári csúcsot 1 százalékkal haladja meg. 

Az export ezzel immár sorozatban harmadik hónapja nő. A BYD négy márkával van jelen a piacon, a társaság a kisautóktól a hipercar kategóriáig minden szegmensben otthon van. 

A BYD külföldön értékesített autóinak havi darabszáma
 

Kínálatából már 2022. márciustól hiányoznak a robbanómotoros modellek, és a sima hibrideket is kivezették, ami utóbb jó döntésnek bizonyult a hatótáv hosszúságán versenyző új generációs autógyártókkal vívott harcban. A BYD egyes márkáiból februárban az alábbi mennyiség kelt el:

  • BYD 304 673 (plusz 167 százalék év/év)
  • Denza 8513 (plusz 85 százalék év/év)
  • Fang Cheng Bao (plusz 114 százalék év/év)
  • Yangwang (plusz 86 százalék év/év)

A Szegeden óriásgyárat építő BYD egyben Kína második legnagyobb akkumulátorgyártója (a CATL mögött). Itt is belehúzott a sencseni székhelyű társaság, amely 16,7 gigawattóra összteljesítményben adott el akkumulátort, ez az egy évvel korábbi szint két és félszerese.

Világújdonság: itt a drónputtonyos BYD

A BYD eközben az innovációról sem feledkezik meg: vasárnap mutatták be a világelső dróngyártó DJI-jal közösen fejlesztett Ling Yuan technológiát, ami leegyszerűsítve egy elektromos autó és egy rajta fel- és leszálló drón kombójának tekinthető. 

A DJI-drón hangárja egy Fang Cheng Bao tetején / Fotó: CnEVpost

Egyelőre Vang Csuan-fu, a BYD elnök-vezérigazgatója a sencseni bemutatón a Ling Yuan szórakoztató funkcióját emelte ki, a drón a jármű felett repülve élményutazós jelleget ad az autóban ülőknek, akik meg tudják nézni madártávlatból is a tájat, s mondjuk azt, hogy milyen hosszú a dugó előttük. 

A szerkezet egyébként rendőrségi használatra is alkalmas, de ezt nem domorították ki a bemutatásán. A kocsi tetejébe integrált minihangárból automatikusan le- és felszálló drón 

legfeljebb 54 kilométer per órával tudja követni fentről a járművet, 

amelyből a sofőr vagy utasa vezérelheti, s a monitoron lehet követni és rögzíteni a drón által sugárzott képet. A drón két kilométerről is visszatalál a „gazdatesthez”, 20 százalékos töltöttségnél automatikusan visszarepül és töltőre kapcsolódik. Egy felöltéssel átlagosan fél órát repülhet. 

A Ling Yuan egymillió forintnál is olcsóbb extrának számít / Fotó: CnEVpost

A mesterséges intelligencia támogatásával vezérelt szoftverrel az irányítás, a videószerkesztés és a zenei aláfestés is könnyen megoldható a bejelentés szerint. A jó hír, hogy a világújdonságként beharangozott puttonyos drón mindössze 2195 dollárba, azaz 845 ezer forintba kerül, s extraként valamennyi BYD modellbe beszerelhető. Helyigénye 0,29 négyzetméter, függőleges irányban pedig 21,5 centiméter. A BYD a prémiumkategóriájú autóihoz kínálja egyelőre az újdonságot, köztük

  • a Yangwang U8,
  • a Fang Cheng Bao Bao 8,
  • a Fang Cheng Bao Tai 3,
  • a Denza N9,
  • a BYD Sealion 07 DM-i
  • és a BYD Tang L

modellen találkozhatunk velük. Az utóbbi kettő Magyarországon is hozzáférhető lesz. Kérdés persze, hogy legálisan használni lehet-e majd a drónt, mit mond majd erről a megújuló KRESZ.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.