
A Heathrow forgalmának leállása óriási kiesést okoz, hiszen Európa legnagyobb forgalmú repülőteréről van szó, ahol tavaly több mint 80 millió utas fordult meg, de a cargo forgalom is igencsak jelentős a légikikötőben, tavaly meghaladta a 1,5 millió tonnát. A repülőtér a 2024-es fiskális évben közel 3,5 milliárd font bevételt generált.
A világ ötödik legnagyobb repülőtere a világ minden részéből fogad utasokat,
a forgalom több mint fele Európán kívülről érkezik, főként Észak-Amerikából, de számos gép érkezik Ázsiából és a Közel-Keletről is.
A Heathrow kényszerszünete tehát számos, már a levegőben lévő gépet is érintett, melyeknek más repülőtereken kellett leszállási lehetőséget teremteni. A cargo-forgalom döntő többsége Észak-Amerikából, Ázsiából és a Közel-Keletről érkezik a repülőtérre.
A repülőteret azután kellett leállítani, hogy tűz ütött ki a Heathrow-t is ellátó, London nyugati részén található Hayes elektromos alállomáson, ami miatt nemcsak a repülőtér , de lakóházak és helyi vállalkozások is áram nélkül maradtak. A National Grid Uk az X-en arról írt, hogy 5 ezer lakás maradt áram nélkül.
A tűz oka egyelőre ismeretlen, mindenesetre a tűzoltóknak hat óra alatt sem sikerült azt eloltaniuk. Ed Miliband energiaügyi miniszter a Sky TV-n arról beszélt, hogy úgy tűnik, a Heathrow tartalékellátása is érintett, ami egy, a CNN-nek nyilatkozó repülőtéri elemző szerint rendkívüli jelenség.
A gazdasági kár túlmutat London fő repülőterén, hiszen a Heathrow globális csomópontja a légi közlekedésnek, fontos átszállási pont is. Shukor Yusof, a szingapúri Endau Analytics légiipari tanácsadó cég szerint a légitársaságoknak világszerte okozott kár több száz millió fontot okozhat. A Cirium szerint a kimaradás 145 ezer utast érinthet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.