Elon Musk fellélegezhet, jó hírt kapott Kínából, ahol a Tesla eladásai februárban a felére zuhantak mind a januárihoz, mind az egy évvel korábbihoz képest. A lényeg, hogy a drasztikus csökkenést a kivárás okozta, a kínai vásárlók ugyanis megvárták, hogy a sanghaji Gigafactoryban összeszerelt ráncfelvarrott Tesla Model Y Juniper forgalomba kerüljön.
A kínai szaksajtó információi szerint a Tesla 200 ezer megrendelést húzott be Kínában január 10. óta, amikor is megkezdték a előrendelések felvételét a frissített elektromos SUV modellre – melyet amúgy öt éve gyakorlatilag változatlan formában árultak.
A 200 ezer előrendelés között nem számszerűsített, de jelentősnek mondott mennyiségű visszatérítendő szerződés is van, azaz leadójuk következmények nélkül visszaléphet, és visszakapja a teljes befizetett előleget. Az adatokat a 36kr portál tette közzé a helyi Tesla-értékesítőktől beszerzett információkra hivatkozva.
A pekingi szalonokban napi százas átlagban vettek fel megrendeléseket a Juniperre. Az érdeklődés azonban kezd alábbhagyni, a 36kr újságírói Peking
kerületében tartottak terepszemlét a napokban: nyugodt körülményekkel találkoztak, és Tesla-tesztvezetésre sem kellett várniuk az épp bejelentkezőknek. A felfrissített modell első példányainak leszállítása hivatalosan február 26-án kezdődött meg, az első héten hatezren ülhettek be új Teslájukba.
Kedvcsinálóként két bevezetési modellel, a Lauch Seriesszel indították a forgalmazást, majd ennek a készletnek a kimerülésével március 1-jétől kezdődött a mezei Model Y-ok értékesítése ugyanolyan áron, de már az első darabokhoz kínált két évvel vagy 40 ezer kilométerrel kiterjesztett garancia nélkül.
A Lauch Series hátsókerék-meghajtású darabjaiért 36 180 dollárt kértek, az összkerék-meghajtású pedig 41 375 dollárt kóstált (13,68, illetve 15,64 millió forint). Hamar hozzájuk lehet jutni, az olcsóbbra 2-4 hetet, a drágábbra 6-10 hetet kell csak várni, ez is jelzi, hogy a cég jól felkészült az igények kiszolgálására.
Akárhogy is, a 200 ezres szám önmagáért beszél, a piaci fogadtatást innentől akár frenetikusnak is lehet nevezni.
És ezt még fokozni is lehet, ha a Tesla az engedélyezési eljárás végére érve megkezdi a Cybertruck kínai exportját a texasi Austinból. Más kérdés, hogy a járműre a Donald Trump által útjára indított vámháború nyomán mekkora pluszterhet vetnek ki a kínaiak viszonossági alapon, és ez milyen mértékben veti vissza az érdeklődést az amúgy is túlzsúfolt kínai elektromos pick-up piacon.
Újabb pofont kapott a Tesla a németektől
Valami nagyon nincs rendben a Teslánál, a cég németországi piacvesztése egyre aggasztóbb méreteket ölt. A Tesla abban bízhat, hogy a Grünheidében gyártandó ráncfelvarrott Model Y megjelenésével ismét felfut az értékesítése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.