BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem fogynak a Teslák a skandináv országokban, és ez nagyon érzékeny veszteség

Idén eddig kevesebb Tesla fogyott Skandináviában, mint a megelőző két év azonos időszakában. Ezzel párhuzamosan pedig Elon Musk autógyártójának versenytársai előre törtek. A Reutersnek nyilatkozó szakértők szerint maga Musk vált a Tesla legnagyobb ellenségévé, elsősorban a politikai szerepvállalása miatt.

A Tesla skandináviai eladásai februárban meredeken estek az egy évvel korábbihoz képest, amivel az amerikai autógyártó piaci részesedése csökkent a hétfőn közzétett regisztrációs adatok szerint. Míg Elon Musk cégének elektromos autói 2023-ban és 2024-ben még vezették az eladási listákat Norvégiában, Svédországban és Dániában, addig mára a német Volkswagen és japán Toyota mögé szorult – írja a Reuters.

Minsk,,Belarus,-,September,10,,2021:,All-electric,Bright,Blue,Suv
A Tesla piacra az újratervezett Model Y-t
A Tesla piacra dobja az újratervezett Model Y-t / Fotó: Yauhen_D / Shutterstock

Februárban az előző év azonos hónapjához képest

  • Svédországban 42 százalékkal
  • Norvégiában 48 százalékkal
  • Dániában 48 százalékkal esett az új Teslák regisztrációja, 

azaz 613, 917, valamint 509 új autóját állították forgalomba. 

Pedig a három országban az autók iránti kereslet összességében nőtt, beleértve az elektromos személykocsikat is.

Elon Musk belépése a politikába, az amerikai szövetségi alkalmazottak létszámának átfogó leépítése és európai szélsőjobboldali politikai nézetek támogatása a Teslával szembeni bojkottot váltotta ki világszerte – emlékeztet a Reuters.

Norvégiában – ahol szinte minden új autó teljesen elektromos – az idén eddig eladott autókból 8,8 százalék volt Tesla, míg tavaly 18,9 százalék, 2023-ban pedig 20 százalék.

„A márka évek óta egyedülálló piaci pozíciót tölt be Norvégiában. Bizonytalan, hogy ez továbbra is így lesz-e, mert a Tesla és Elon Musk körül sok a nyugtalanság és a zaj” – közölte hétfőn a Norvég Útügyi Szövetség (OFV), egy iparági csoport.

Januárban a Tesla eladásai Németországban 60, Franciaországban pedig 63 százalékkal estek. A gyártó kínlódását a befektetők is érzik, a cég piaci kapitalizációja február végén ezermilliárd dollár alá csökkent.

A versenytársaihoz képest a Tesla járműválasztéka folyamatosan elavul. Igaz, az elmúlt két évben a Skandináviában legnépszerűbb autója, az Y modell középkategóriás SUV-jának továbbfejlesztett változatát a következő hónapokban bemutatja Európában.

Ilyas Dogru, a dán autószövetség főtanácsadója szerint egyre többen kérnek útmutatást elektromos autó vásárláshoz azzal a kitétellel, hogy Teslát biztos nem kérnek. Dogru szerint a politika negatív hatása a Teslára kifejezetten erős.

Atle Falch Tuverud, a norvég BilNytt autós szaklap főszerkesztője szerint

maga Musk vált a Tesla legnagyobb ellenségévé.

Szerinte kétségtelen, hogy az amerikai autógyártó nemcsak több jelenlegi, de potenciális ügyfeleit elveszítette.

Dogru is egyetért ezzel a kijelentéssel. A szakértő szerint a júniusig tartó időszak soka mond majd arról, hogy a fogyasztók körében mennyire marad népszerű a Tesla: egyrészt ekkor dobják piacra az újratervezett Model Y-t, másrészt árcsökkentéssel is magához csábíthat vevőket.

 

Mégiscsak kijön az idén a megfizethető Tesla

Még az első félévben debütálhat a Tesla olcsó villanyautója, de ennél többet gyakorlatilag nem is árult el az elektromosautó-gyártó a friss gyorsjelentésében. Ezzel viszont némi vigaszul szolgált a vártnál gyengébb eredmények láttán aggódni kezdő Tesla-részvényeseknek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.