BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Őrült versenybe kezdett a vámok ellen az Apple: vasárnapi műszak, légi szállítás

A Donald Trump által bevezetett vámok életbelépése előtt a vállalat mindent megpróbált, hogy minél több telefont juttasson az Egyesült Államokba. Az Apple repülőgépekre pakolta az elészült iPhone-okat, és a kilépési vám idejét is lerövidítette.

Mindent bevetett az Apple, hogy minél több iPhone-t az Egyesült Államokba szállítson még a vámok élesedése előtt, így többek között cargogépeket is bérelt, hogy légi úton szállítsa a telefonokat mielőbb Indiából Amerikába.

FILE PHOTO: Apple iPhones are seen inside India's first Apple retail store, a day ahead of its launch, in Mumbai
Az Apple mindent bevetett, hogy mielőbb Amerikába érjenek az iPhone-ok / Fotó: Francis Mascarenhas / Reuters

Az Apple lehe a vámháború egyik legnagyobb vesztese

A népszerű telefonok ára igencsak megugorhat a Donald Trump amerikai elnök által bevezetett vámok hatására, különösen, hogy a legtöbb iPhone Kínában készül, melyeket már 125 százalékos vámok terhelnek. Ez jóval nagyobb, mint a vámháborús szünet előtt Indiára elrendelt 26 százalék, így nem meglepő, hogy a helyi hatóságoknál az Apple még a vám átfutási idejét is igyekezett 30-ról 6 órára csökkenteni a Chennai repülőtéren. Az úgynevezett zöldfolyosó-megállapodás egyébként az Apple és Kína megállapodását másolja a Reuters forrásai szerint.

A helyzet sürgősségére való tekintettel az Apple hat, egyenként 100 tonna kapacitású cargogépet indított útra Indiából az Egyesült Állaok felé, ami nagyjából 1,5 millió készülék szállítására elég. 

Az utolsó gép még ezen a héten indult útra, párhuzamosan a vámok élesedésének határidejével.

A legtöbb iPhone továbbra is Kínában készül

Az Apple évente több 220 millió iPhone-t ad el világszerte, és a Counterpoint Research szerint az amerikai piacra érkező készülékek ötödét gyárthatják Indiában, ahol ma már a cég legújabb telefonjaiból, az iPhone 15-ből és az iPhone 16-ból is készül néhány.

Az Apple 20 százalékkal szeretné növelni indiai termelését, amit a légi szállításokon túl új dolgozók felvétele és a vasárnapi műszakok elrendelése is segít. A cég szeretné gyártását diverzifikálni, így Kína mellett Indiában is bővíti termelését, ahol legfontosabb beszállítói a Tata és a Foxconn. A két cégnek három gyára dolgozik Indiában az Apple számára, és további kettő építés alatt áll.

A lóhalálban végzett szállítások sürgősségét jelzik, hogy a Foxconn januárban 773 millió, februárban 643 millió dollár értékben szállított Indiából az Egyesült Államokba, miközben az előző négy hónap során 110–331 millió dollár között mozogtak a szállítások.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.