
Németország megtört, átadja a gyárait Kínának: a Volkswagen az első áldozat, ezek a kínai autók gördülhetnek ki a német gyárakból – videó
Bennfentes információk szerint a kínai Chery nagyon közel áll a megállapodáshoz, hogy átvegyen több németországi Volkswagen-gyárat, és ezekben megkezdje a saját modelljeinek a gyártását. Az autóipari szempontból kétségkívül történelmi fejleményről az Automotive News számolt be. Ez tehát azt jelenti, hogy a kínai autók terjedése új szintre ért Európában.

A befolyásos autóipari szaklap emlékeztetett rá, hogy a Chery már eddig is kemény pozíciót fogott az európai piacon, amelyet most megfejelne az autóinak gyártásával a Volkswagen csoport németországi gyáraiban. A Chery megerősítette, hogy tárgyalások folynak a németországi gyártásról, azonban azt nem említette, hogy a Volkswagent üzemeiről lenne szó. Az sem egyértelmű, hogy milyen pénzügyi konstrukcióban gondolkodnak, felmerült ugyanis a gyárak lízingelése is.
A hivatalos nyilatkozat szerint még nincs minden kérdés lezárva. „A döntések ezek tisztázásától függnek” – mondta Charlie Zang, a Chery International alelnöke néhány napja az új modelljük kínai bemutatóján. Jelezte, hogy vizsgálják a megvalósíthatósági terveket, mert a helyzet „Németországban nagyon-nagyon bonyolult”. A Chery egyebek mellett
- a költségoldal,
 - az ellátási láncok,
 - a szakszervezeti jogok
 - és a szabályozási követelmények
 
kapcsán akar képbe kerülni teljes bizonyossággal.
Kínai autók: a Chery költözhet be a Volkswagen gyáraiba
Hogy pontosan a Volkswagen mely gyári kerülhetnek át a kínaiakhoz, arról hivatalos információ egyelőre nem jelent meg. Ugyanakkor a sorok között ezúttal is lehet olvasni.
A Volkswagen a decemberben megkötött kollektív szerződésében megerősítette, hogy nem szándékozik bezárni egyetlen gyárat sem Németországban, tehát nem következne be Volkswagen-gyár bezárása, egyúttal viszont azt is lefektette, hogy vizsgálják a jövőbeli kilátásokat olyan helyszínek esetében, mint
- a drezdai Transparent Factory
 - és az osnabrücki üzem.
 
A teljes képhez hozzátartozik, hogy a Chery és a Volkswagen esetleges megállapodása hónapok óta napirenden van. A Reuters még januárban számolt be arról, hogy a kínai hatóságok és autógyártók is érdeklődnek az egyik üzem átvétele iránt, és akkor az is szerepelt a tudósításokban, hogy a nagyobb kapacitásai miatt Osnabrück vonzóbbnak számít, mint a drezdai Transparent Factory, ahol évente körülbelül 6000 ID.3 modell készül el.
Már akkor szó esett arról, hogy a termelési költségek állandó problémát jelentenek a németországi Volkswagen-gyárakban, ezért is izgalmas, hogy a Chery hogyan tudja mindezt kigazdálkodni. Azonban minden jel szerint ki fogja tudni – már csak azért is, mert ezzel elkerülheti az Európai Unió által a kínai autógyártókra kivetett büntetővámot –, legalábbis ezt támasztja alá, hogy már a konkrét modelleket is nevesítik, amelyek a Volkswagen németországi gyáraiban készülhetnek el.
A Chery Lepas nevű almárkáját rebesgetik, egészen pontosan egy kompakt, valamint egy nagyobb SUV-t gyártanának benzines, hibrid, illetve elektromos hajtáslánccal. Ezek – a Lepas L4, L6, valamint az L8 – a Chery Tiggo modellek módosított változatai lehetnek. Az áruk különösen kedvező lenne, az Auto, Motor und Sport egyenesen
a Renault fapados márkájának, a Daciának az új versenytársaként nevesítette őket.
Végezetül érdemes megjegyezni, hogy a Cherynek nem Németországban lenne az első európai gyártóbázisa, hiszen Barcelona városában már végez gyártást. Ott a kilencedik legnagyobb kínai gyártó, a Chery a Tiggo, az Omoda és Jaecoo márkái készülnek.
Ajánlott videók




