Bennfentes információk szerint a kínai Chery nagyon közel áll a megállapodáshoz, hogy átvegyen több németországi Volkswagen-gyárat, és ezekben megkezdje a saját modelljeinek a gyártását. Az autóipari szempontból kétségkívül történelmi fejleményről az Automotive News számolt be. Ez tehát azt jelenti, hogy a kínai autók terjedése új szintre ért Európában.
A befolyásos autóipari szaklap emlékeztetett rá, hogy a Chery már eddig is kemény pozíciót fogott az európai piacon, amelyet most megfejelne az autóinak gyártásával a Volkswagen csoport németországi gyáraiban. A Chery megerősítette, hogy tárgyalások folynak a németországi gyártásról, azonban azt nem említette, hogy a Volkswagent üzemeiről lenne szó. Az sem egyértelmű, hogy milyen pénzügyi konstrukcióban gondolkodnak, felmerült ugyanis a gyárak lízingelése is.
A hivatalos nyilatkozat szerint még nincs minden kérdés lezárva. „A döntések ezek tisztázásától függnek” – mondta Charlie Zang, a Chery International alelnöke néhány napja az új modelljük kínai bemutatóján. Jelezte, hogy vizsgálják a megvalósíthatósági terveket, mert a helyzet „Németországban nagyon-nagyon bonyolult”. A Chery egyebek mellett
kapcsán akar képbe kerülni teljes bizonyossággal.
Hogy pontosan a Volkswagen mely gyári kerülhetnek át a kínaiakhoz, arról hivatalos információ egyelőre nem jelent meg. Ugyanakkor a sorok között ezúttal is lehet olvasni.
A Volkswagen a decemberben megkötött kollektív szerződésében megerősítette, hogy nem szándékozik bezárni egyetlen gyárat sem Németországban, tehát nem következne be Volkswagen-gyár bezárása, egyúttal viszont azt is lefektette, hogy vizsgálják a jövőbeli kilátásokat olyan helyszínek esetében, mint
A teljes képhez hozzátartozik, hogy a Chery és a Volkswagen esetleges megállapodása hónapok óta napirenden van. A Reuters még januárban számolt be arról, hogy a kínai hatóságok és autógyártók is érdeklődnek az egyik üzem átvétele iránt, és akkor az is szerepelt a tudósításokban, hogy a nagyobb kapacitásai miatt Osnabrück vonzóbbnak számít, mint a drezdai Transparent Factory, ahol évente körülbelül 6000 ID.3 modell készül el.
Már akkor szó esett arról, hogy a termelési költségek állandó problémát jelentenek a németországi Volkswagen-gyárakban, ezért is izgalmas, hogy a Chery hogyan tudja mindezt kigazdálkodni. Azonban minden jel szerint ki fogja tudni – már csak azért is, mert ezzel elkerülheti az Európai Unió által a kínai autógyártókra kivetett büntetővámot –, legalábbis ezt támasztja alá, hogy már a konkrét modelleket is nevesítik, amelyek a Volkswagen németországi gyáraiban készülhetnek el.
A Chery Lepas nevű almárkáját rebesgetik, egészen pontosan egy kompakt, valamint egy nagyobb SUV-t gyártanának benzines, hibrid, illetve elektromos hajtáslánccal. Ezek – a Lepas L4, L6, valamint az L8 – a Chery Tiggo modellek módosított változatai lehetnek. Az áruk különösen kedvező lenne, az Auto, Motor und Sport egyenesen
a Renault fapados márkájának, a Daciának az új versenytársaként nevesítette őket.
Végezetül érdemes megjegyezni, hogy a Cherynek nem Németországban lenne az első európai gyártóbázisa, hiszen Barcelona városában már végez gyártást. Ott a kilencedik legnagyobb kínai gyártó, a Chery a Tiggo, az Omoda és Jaecoo márkái készülnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.