A vasút szerkezetátalakításra szorul – pontatlan vonatok, törött vágányok és hatalmas veszteségek. Az EVG német vasutas szakszervezet és a cég vezetése között is meglehetősen feszült a viszony – mutat rá cikkében a Bild.
A lap óriási összeomlásról ír, amely főleg a teherszállító (cargo) szektort érinti. Az EVG lustának nevezte a Deutsche Bahn cargofőnökét, Sigrid Nikuttát. A héten a szakszervezeti tagok Facebook-oldalukon tettek közzé egy fiktív naptárbejegyzést a vasúti igazgatósági tagtól. A szakszervezetisek ezt írják: „Figyelem: Sigrid Nikutta naptára kiszivárgott.” Alább látható az állítólagos napi rutin: két óra poszt előkészítése a LinkedIn platformon, majd négy óra villásreggeli egy közösségimédia-ügynökséggel, utána pedig ebédszünet. Az „A Cargo Future Concept megvalósítása” esemény töröltként szerepel a fiktív naptárban. Az alkalmazottakhoz szólva a szakszervezet kigúnyolta a főnök munkamorálját is.
A vasút áruszállító részlege válságban van. 2024-ben 350 milliós veszteség keletkezett. Nikutta kemény szerkezetátalakítási programot vezetett be, 2029-ig 31 200 állásból 5000-et megszüntetve.
A társaság csak szűkszavúan reagált a támadásra. „Ez nem valódi naptárbejegyzés Nikutta asszonytól. Az ábrázolás fiktív. Az egész cargoigazgatóság a vállalat szükséges átalakítására összpontosít. Ez magában foglalja a szociális partnerekkel folytatott konstruktív megbeszéléseket” – mondta a cég szóvivője a Bildnek.
A Világgazdaság is megírta, hogy lezárásához közeledik az elmúlt időszak egyik legnagyobb privatizációs ügylete, melynek keretében a Deutsche Bahn megválik teherszállítási leányvállalatától, a DB Schenkertől. A céget a dán DSV logisztikai vállalat kebelezi be. Az ügylet ugyanis már elnyerte mind a dán, mind a német, mind az uniós hatóságok jóváhagyását, és a cégek felügyelőbizottságai is engedélyezték – közölte a német vasúttársaság és a dán vállalat a héten.
Európa legnagyobb gazdaságában súlyos problémák vannak az infrastruktúra állapotával. Nemcsak a hidakat és az utakat kellene felújítani, hanem az elavult vasúti pályákat, energia-, víz- és telekommunikációs hálózatokat, iskolákat és kórházakat is, mert ezeket évtizedeken keresztül elhanyagolták a kormányok. A vasúthálózat általános felújítására mintegy 13 milliárd eurót szánnak, ez azonban nem elég, mivel az állami vasúttársaság, a Deutsche Bahn már most is hírhedten megbízhatatlan.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.