Több mint ezer Starbucks-barista lépett sztrájkba vasárnap óta az Egyesült Államok 75 üzletében, hogy tiltakozzanak a vállalat új öltözködési szabályzata ellen – közölte szerdán a kávéóriás dolgozóit képviselő szakszervezet.
A Starbucks hétfőtől korlátozásokat vezetett be arra vonatkozóan, hogy mit viselhetnek a baristák a zöld kötényük alatt. Az új szabályzat szerint az Egyesült Államokban és Kanadában működő üzletek dolgozóinak egyszínű fekete inget vagy pólót és khaki, fekete vagy kék farmernadrágot kell viselniük – írja az AP.
A korábbi öltözködési szabályzat ennél nagyobb szabadságot adott: a baristák sötétebb árnyalatú, illetve mintás felsőket is viselhettek.
A Starbucks szerint az új szabályok célja, hogy a zöld kötények jobban kitűnjenek,
és egységesebb, ismerősebb látványt nyújtsanak a vásárlóknak, ezáltal melegebb, barátságosabb légkört teremtve az üzletekben.
A Starbucks Workers United – amely a Starbucks 10 ezer amerikai vállalati tulajdonú üzlete közül 570 dolgozóit képviseli – azonban úgy véli, hogy az öltözködési szabályzat megváltoztatása kollektív tárgyalás tárgyát kellene, hogy képezze. „A Starbucks letért a helyes útról. Ahelyett, hogy meghallgatná a baristákat, akik a Starbucks-élményt valóban megteremtik, teljesen rossz dolgokra koncentrál – például egy korlátozó új öltözködési szabályzat bevezetésére” – mondta Paige Summers, a Starbucks egyik műszakvezetője a marylandi Hanoverből.
A vásárlókat nem érdekli, milyen színű ruhát viselünk, amikor 30 percet kell várniuk egy lattéra
– tette hozzá.
A Starbucks szerdán közölte, hogy a sztrájk csak korlátozott hatással van az Egyesült Államokban működő 10 ezer üzletükre. A szakszervezet saját adatai szerint is a Starbucks-dolgozók kevesebb mint 1 százaléka vesz részt a sztrájkokban, a vállalat szerint bizonyos esetekben az üzletek kevesebb mint egy órára zártak be a munkabeszüntetés miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.