A Tesla sanghaji, évi egymillió elektromos autó gyártására képes Gigafactoryjában újabban nem szakadnak meg a munkások, áprilisban mindössze 58 459 Model 3 szedán és Model Y városi terepjáró (SUV) hagyta el az üzem területét részben hazai, részben pedig az ázsiai megrendelők kiszolgálására – áll a Kínai Személyautó Szövetség (CPCA) havi statisztikájában.
Azt csak később közlik, hogy ebből mennyi ment exportra és mennyi marad belföldön. Ez a darabszám 6 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál, és 25,8 százalékkal marad el a márciusi, 78 828 darabos mennyiségtől. A január–április időszakban a sanghaji Tesla 231 213 járművet értékesített, ez 18,3 százalékos éves visszaesést jelent.
Az áprilisi mínuszos előjel egyben azt is jelenti, hogy Elon Musk cégének kínai termelése immár sorozatban hetedik hónapja csökken éves összevetésben, leképezve a Tesla globális méretekben is megfigyelhető visszaszorulását, amelynek haszonélvezői Kínában többi között
Európában pedig a BMW és a Volkswagen és a Renault ér el egyre biztatóbb eredményeket az elektromos átállás értékesítési oldalán. A Tesla kínai viszontagságait jól jellemzi, hogy egyéves szinten 42 százalékkal bővülő piacon ér el egyre gyengébb eredményeket. Hozzá kell tenni, hogy ez a százalékos piacbővülési mutató tartalmazza a tölthető hibribeket (plug-in) is, velük együtt áprilisban összesen 1,14 millió új generációs autót értékesítettek Kínában.
A Tesla visszaesése globális méretekben is megfigyelhető, s nem vonatkoztatható el Elon Musk erős kritikákkal illetett politikai szerepvállalásától. A multimilliárdos üzletember Donald Trump melletti harcos kiállásával egyben csapást mért a Tesla modelljeinek keresettségére, amint azt a statisztikák is kimutatták.
Emellett a modellpaletta elöregedése, a ráncfelvarrott modellekkel való frissítése sem vezet előre, komoly impulzust nem ad a keresletnek. A Model Y SUV idén piacra dobott Juniper fantázianevű változata megdobogtatta ugyan a kínai vásárlók szívét, de annyira azért nem, hogy egymás sarkára tapossanak a megrendelések leadásakor. A Bloomberg emlékeztet arra, hogy
a Tesla első negyedévi eladásai világszerte hároméves mélypontra zuhantak.
Franciaországban áprilisban a Tesla mindössze 863 új járművet regisztrált, még úgy is, hogy a Junipert bevezették a piacra. Ausztráliában a Tesla áprilisban csupán ötszáz járművet értékesített, ami 76 százalékos csökkenés az előző évihez képest egy olyan piacon, ahol a verseny az ambiciózus kínai villanyautó-márkákkal egyre élesebb, derült ki az Electric Vehicle Council adataiból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.